Według ABI Research tak obecnie podzielony jest światowy rynek, gdy chodzi o liczbę aktywnych użytkowników wszelkiego rodzaju cyfrowych portfeli
Abi Research niestety nie podaje dokładnych liczb użytkowników poszczególnych systemów, ale z ogólnie dostępnych danych wynika, że marka Alipay wiodąca prym pod tym względem, w połowie tego roku miała 450 mln zarejestrowanych kont. W kwietniu 2015 aktywnie korzystało z nich 270 mln osób. Wtedy też 54 na 100 wszystkich płatności online dokonywanych przy pomocy tego systemu realizowano ze smartfonów i telefonów komórkowych.
Alipay Wallet to aplikacja do płatności online należąca do Grupy Alibaba, właściciela największych na świecie platform handlu e-commerce i m-commerce. W 2015 r. grupa wdrożyła program płatności offline, czyli w zwykłych sklepach. Transakcja odbywa się poprzez zeskanowanie wyświetlanego na ekranie smartfona kodu QR. Alipay zapowiada, że w ciągu najbliższych trzech lat sieć punktów przyjmujących tego rodzaju płatności urośnie do 1 mln placówek.
Z kolei system płatności Tenpay jest związany z bardzo popularnym w Azji komunikatorem WeChat. Mogliście o tym przeczytać w Cashless w tym tekście. Tenpay na koniec 2012 r. miał około 200 mln aktywnych kont i także umożliwia już płacenie smartfonami w zwykłych sklepach i punktach usługowych kodami QR.
Trzeci pod względem wielkości kawałek tortu należy do PayPal, który oprócz płatności internetowych próbuje swoich sił, gdy chodzi o wykorzystanie zainstalowanego na smartfonie cyfrowego portfela, do płatności NFC. Takie rozwiązanie funkcjonuje już w Hiszpanii dzięki współpracy firmy z operatorem Vodafone. Wkrótce ma także być dostępne we Włoszech.
Na tym tle liczby aktywnych użytkowników płatności Apple Pay, Samsung Pay i Android Pay wyglądają bardzo skromnie. Przy czym wyraźnie widać, że system przeznaczony dla użytkowników iPhone’ow radzi sobie najlepiej. Obecnie oprócz Francji, Szwajcarii i Hong Kongu Apple Pay działa już w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Australii, Chinach i Singapurze. Samsung rozwinął skrzydła głównie w Korei Południowej i USA. Samsung Pay rusza właśnie w Brazylii, ale można nim płacić także w Chinach, Hiszpanii, Singapurze, Australii i Puerto Rico. W Polsce ma się pojawić w III kw. tego roku.