Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Drugi bank z Polski integruje się z Android Auto. Parkowanie z samochodowego ekranu będą mogli opłacić użytkownicy IKO

PKO BP, wprowadzając IKO na Android Auto, podąża za ING, który podobne wdrożenie przeprowadził rok temu

Jak dowiaduje się serwis cashless.pl, PKO BP kończy prace nad wdrożeniem usługi IKO na platformie Android Auto. Na razie informacji tej nie potwierdza biuro prasowe banku, ale z naszych informacji wynika, że nowa funkcja powinna się znaleźć w wersji aplikacji oznaczonej numerem 3.153. Aktualnie mają trwać testy, a do wszystkich klientów PKO usługa trafić ma lada moment.

Przeczytajcie także: Aplikacja ING trafiła na Android Auto

Wprowadzając IKO na Android Auto, PKO stanie się drugim bankiem z Polski, który przeprowadzi takie wdrożenie. Wcześniej, bo w kwietniu ubiegłego roku, pochwalił się tym ING Bank Śląski. Później Śląski wdrożył swoją apkę także na konkurencyjną platformę – Apple Car. Z tego co wiemy, podobny zamiar ma także PKO BP.

A jak to w ogóle działa? W przypadku ING, po uruchomieniu auta aplikacja bankowa pojawia się na ekranie głównym tabletu w samochodzie. Po jej wyborze wyświetlają się strefy, w pobliżu których znajduje się auto. Następnie należy wskazać odpowiednią strefę (w telefonie powinna być uruchomiona funkcja geolokalizacji), rodzaj parkowania, nr rejestracyjny samochodu oraz rachunek, z którego ma zostać pobrana płatność.

Przeczytajcie także: Liczba automatów paczkowych na polskim rynku sięga 42 tys.

Podobnie prawdopodobnie będzie to działać także w PKO BP. Z komentarzy w internecie można się dowiedzieć, że użytkownicy ING narzekają na jedno – konieczność, przynajmniej raz na jakiś czas, autoryzacji transakcji w telefonie. A to oznacza, że komórkę należy wyjąć z kieszeni, odblokować ekran i zatwierdzić płatność. W tym samym czasie w zasadzie można by całą operację przeprowadzić bezpośrednio na telefonie, więc zmniejsza to użyteczność nowej usługi. Być może specjalistom z PKO udało się to rozwiązać lepiej.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies