Wcześniej rzeszowska spółka, przy tzw. acquiringu, korzystała ze współpracy z Alior Bankiem
Polskie ePłatności podają, że od kwietnia samodzielnie rozliczają transakcje na obsługiwanych przez siebie terminalach. Wcześniej współpracowały przy tym z Aliorem, jako agentem rozliczeniowym. Obsługa całego procesu płatności przez PeP jest możliwa dzięki wcześniejszemu przejęciu spółki PayLane posiadającej licencję krajowej instytucji płatniczej.
Jak może pamiętacie, PayLane zmieniła nazwę na Polskie ePłatności sp. z o.o. i to właśnie ta firma od niedawna obsługuje transakcje płatnicze procesowane m.in. na terminalach płatniczych PeP. Zajmuje się także sprzedażą, marketingiem, obszarem HR, IT, itp. Natomiast firma, która była za to odpowiedzialna wcześniej, a więc Polskie ePłatności spółka akcyjna, od teraz koncentrować się będzie na strategii rozwoju i zarządzaniu całą Grupą PeP.
Polskie ePłatności w ciągu ostatnich kilku lat uczestniczyły w konsolidacji rynku usług płatniczych. W rezultacie sfinalizowały wiele przejęć, w tym takich podmiotów jak wspomniana już firma PayLane, ale także innych operatorów płatności: NeoTu, PayUp, TopCard, dostawcy usług płatności za rachunki – Billbird a niedawno zainwestowały w spółkę QRtag tworzącą aplikację Loyality Club (obecnie PeP Loyality Club). Z końcem 2020 roku PeP stały się częścią Grupy Nets, która z kolei w lipcu 2021 zawarła umowę o fuzji z włoskim dostawcą usług płatniczych Nexi.