mBank uprzedza klientów, że jeśli znajdą się w krajach objętych sankcjami, nie będą mogli w ogóle zalogować się na rachunek
mBank poinformował swoich klientów, że już 25 marca wprowadzi nowe zasady korzystania z aplikacji mobilnej oraz internetowego serwisu transakcyjnego. Są one ważne dla osób, które z jakichś powodów muszą wybrać się do państw objętych najsurowszymi sankcjami międzynarodowymi. Mowa o takich krajach jak: Iran, Syria, Wenezuela i Korea Północna. Co ciekawe na liście tej nie ma Rosji oraz współpracującej z nią Białorusi.
Jak wynika z komunikatu mBanku, od najbliższego poniedziałku klienci znajdujący się na terytoriach państw z powyższej listy nie będą mogli w ogóle zalogować się na rachunek. Dotyczy to zarówno aplikacji mobilnej jak i internetowego serwisu transakcyjnego. Instytucja radzi swoim klientom, by, w sytuacji gdy wybierają się do tych krajów, wcześniej wykonali konieczne operacje finansowe.
Biuro prasowe mBanku podało, że o zamiarze wyłączenia aplikacji i serwisu transakcyjnego na terenie wymienionych wyżej krajów instytucja informowała klientów już od dłuższego czasu, a pierwsza wzmianka na ten temat pojawiła się jesienią 2022 r. – Zmiany wynikają z przepisów grupy Commerzbanku (inwestor strategiczny mBanku) oraz wytycznych OFAC USA (Biuro ds. Kontroli Aktywów Zagranicznych), dotyczących przestrzegania sankcji międzynarodowych – czytam w odpowiedzi biura prasowego mBanku na moje pytanie w tej sprawie.