Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Operatorzy terminali z Polski obsługują prawie 33 tys. softposów. Najwięcej PolCard, ING, PayTel i ITCARD

Pod względem liczby tradycyjnych terminali liderem rynku pozostaje eService, a dalej są Polskie ePłatności i PolCard

Z danych zebranych przez serwis cashless.pl wynika, że na koniec ubiegłego roku najwięksi operatorzy terminali płatniczych na polskim rynku obsługiwali ok. 1,28 mln urządzeń. To o niecałe 100 tys. więcej niż na koniec 2022 r. i o ok. 270 tys. więcej w porównaniu z końcem 2021 r.

Przeczytajcie także: Zobaczcie, kto wygrał plebiscyt Cashless Pay 2023

Dane zebrane przez cashless.pl nie są pełne, bo nie obejmują niektórych firm zagranicznych, jednak są zbliżone do tych oficjalnych, prezentowanych przez Narodowy Bank Polski. Przypomnę, że z raportu banku centralnego wynika, iż we wrześniu ub. roku (to najświeższe dane opublikowane przez NBP) funkcjonowało u nas 1,261 mln terminali płatniczych.

Pod względem liczby obsługiwanych urządzeń liderem pozostaje eService, a później są Polskie ePłatności oraz Fiserv Polska z marką PolCard. Podmioty te obsługują odpowiednio 324,5 tys., 257 tys. i 253 tys. terminali. Z tym że pierwsza z tych firm, podobnie jak znajdujący się na czwartym miejscu Elavon, nie zdecydowały się uaktualnić swoich statystyk i w naszej tabelce są dane z ubiegłego roku. Mogą więc różnić się od rzeczywistych.

Przeczytajcie także: Mała rewolucja w ofercie BPS

Od niedawna operatorzy terminali oferują także tzw. softposy, a więc aplikacje, które po zainstalowaniu na urządzeniu mobilnym pozwalają akceptować płatności zbliżeniowe. Statystyki dotyczące terminali aplikacyjnych prezentuje pięć firm. Wśród nich instytucją, która obsługuje najwięcej softposów w Polsce, jest PolCard – na koniec ub. roku miał ich ponad 19 tys. Łącznie rynek softposów w naszym kraju liczył na koniec 2023 r. ok. 33 tys. aplikacji. To więcej niż trzy razy tyle co w roku 2022.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies