Twórczynią When U Buy jest Ewa Kraińska, menadżerka, odpowiedzialna w przeszłości m.in. za rozwój usług finansowych dla firm na platformie allegro.pl
W marketach App Store i Google Play możecie już znaleźć pilotażową wersję aplikacji mobilnej When U Buy. Rozwiązanie wychodzi naprzeciw potrzebom tzw. hard buyerów, czyli osób bardzo często robiących zakupy w sklepach internetowych. Operator aplikacji, czyli spółka o tej samej nazwie, właśnie pozyskała pierwszych inwestorów (osoby indywidualne od wielu lat pracujące w branży e-commerce). Zebrane środki pozwolą na dalszy rozwój aplikacji.
A na czym polega usługa When U Buy? Zrozumiecie, jeśli często kupujecie coś w internecie. W takiej sytuacji każdy ze sprzedawców wysyła Wam najczęściej mejlem informację o płatności, statusie zamówienia, planowanym terminie i wybranym przez Was sposobie dostawy. Jeżeli kupujcie tylko w jednym miejscu, nie ma z tym problemu. Gorzej, jeśli korzystacie z różnych sklepów internetowych. Wówczas pojawiają się trudności ze śledzeniem przesyłek, zarządzaniem zwrotami, terminami płatności, itd. When U Buy rozwiąże te problemy, bo będzie pozwalać na gromadzenie informacji o wszystkich zakupach w jednym miejscu.
Twórczynią When U Buy jest Ewa Kraińska, która może być znana czytelnikom serwisu cashless.pl. W przeszłości odpowiadała m.in. za rozwój usług finansowych, w tym płatności odroczonych, na platformie Allegro Business. Jak mówi w rozmowie z serwisem cashless.pl, na razie za pośrednictwem aplikacji When U Buy można śledzić zakupy z kilku sklepów internetowych. Apka w tej formie pozwala zapoznać się z usługą i sprawdzić jak działa. Pozyskane właśnie od inwestorów środki umożliwią firmie wydłużenie listy dostępnych sklepów. W przyszłości zaś spółka chce wprowadzić technologię, która pozwoli na automatyczne dodawanie do apki każdego sklepu z dowolnego miejsca na świecie.
Podstawowa usługa ma być rozbudowywana o funkcje, które dla użytkowników będą wartością dodaną a operatorowi apki pozwolą na generowanie przychodów. Mowa np. o reklamach personalizowanych na podstawie historii transakcji użytkowników, ofertach produktów finansowych, np. ubezpieczeń czy kredytów, programach lojalnościowych jak moneyback, kuponach rabatowych, itd. Niewykluczone, że w When U Buy pojawią się też usługi płatnicze. Spółka chciałaby także nawiązać bliższą współpracę z bankami, które dzięki temu zyskiwałyby dane na temat zachowań swoich klientów na rynku e-commerce i mogłyby w oparciu o to przygotowywać dla nich lepszą ofertę, np. kredytową.