Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Idą zmiany w programie Allegro Smart. Będzie drożej

Już w lutym sprzedawcy na Allegro będą musieli pogodzić się z wyższymi stawkami za dostawy w ramach Smarta. A to jeszcze nie koniec zmian, choć Allegro zapewnia, że rewolucji w warunkach programu nie będzie

Wczoraj w serwisie cashless.pl mogliście przeczytać tekst na temat zmian w warunkach korzystania z allegro.pl, które zostaną wprowadzone w najbliższych dwóch miesiącach. Dziś nieco więcej na temat (zaanonsowanych przy tej okazji) podwyżek dla sprzedawców wystawiających oferty w ramach programu lojalnościowego Smart. Z informacji uzyskanych przez cashless.pl wynika bowiem, że w najbliższej przyszłości zmian warunków Smarta może być więcej. A wynika to z drastycznego wzrostu kosztów usług kurierskich.

I tak już 29 lutego 2024 r. Allegro wprowadzi podwyżki opłat ponoszonych przez sprzedawców z tytułu dostaw zamówień w ramach Smarta. Drożeją wszystkie metody dostarczania paczek, zarówno do automatów paczkowych jak i przez kurierów. Jako przykład podam zmiany opłat za przesyłki do paczkomatów InPost.

Po pierwsze zmienia się sama struktura cennika. Obecnie obowiązuje dziewięć stawek, uzależnionych od wartości zamówienia. Po nowemu stawek będzie już tylko sześć. Dlaczego to ważne? Na przykład dlatego, że obecnie najwyższa stawka jest naliczana dopiero przy zamówieniu za minimum 300 zł (8,29 zł), a wg nowych warunków zostanie zastosowana już przy zamówieniu za 200 zł (8,69 zł).

Przeczytajcie także: Nowa usługa w IKO nie rozwiązuje w pełni problemu, który miała rozwiązać

Jeśli zaś chodzi o szczegóły, to przy zamówieniu o wartości między 40 a 49,99 zł opłata za dostawę rośnie z 1,49 zł na 1,59 zł, a przy zamówieniu w przedziale 50-59,99 zł – z 1,89 zł do 2,09 zł. Dalej robi się trudniej, bo w obowiązującym cenniku są inne stawki za przesyłki dla zamówień między 60 a 69,99 zł (2,29 zł) oraz między 70 a 79,99 zł (2,79 zł). W nowym cenniku opłata w wysokości 2,89 zł obowiązywać będzie dla przesyłek z obu tych przedziałów.

W przypadku przesyłek o wartości od 80 do 99,99 zł sprzedawcy płacą dziś 3,49 zł, a w przedziale między 100 a 149,99 zł – 4,49 zł. Wedle nowych zasad kolejna stawka będzie dotyczyć paczek o wartości 80-119,99 zł i wyniesie 3,99 zł. Za paczkę o wartości od 120 do 199,99 zł trzeba będzie zapłacić 6,69 zł. W starym cenniku obowiązują jeszcze przedziały 150-199,99 zł (5,49 zł) i 200-299,99 zł (7,39 zł).

Z innych zmian do zasad Smarta, zapowiedzianych wczoraj przez Allegro, warto wspomnieć o warunku, jaki zacznie obowiązywać od 15 lutego. Operator platformy zacznie od wszystkich sprzedawców firmowych pobierać należne sobie prowizje automatycznie z ich salda na Allegro. Sprawdzanie należności i ewentualne obciążanie odbywać się będzie codziennie, co godzinę.

Przeczytajcie także: Firma Allegro sama wybierze przewoźnika do zamówienia

Rzecznik prasowy Allegro Marcin Gruszka w rozmowie z cashless.pl uzasadnia, że zapowiedziane zmiany są konieczne ze względu na wzrost kosztów usług kurierskich, co ma wpływ na obsługę nie tylko zamówień, ale i zwrotów, które w ramach Smarta są zwykle bezpłatne. Podkreśla, że cały czas Allegro bierze na siebie większą część kosztów dostaw, a wystawianie ofert w ramach programu Smart powinno się opłacać, bo analizy wskazują, że generuje on znaczący wzrost sprzedaży.

Tymczasem z informacji uzyskanych przez cashless.pl wynika, że w kolejnych miesiącach warunki Smarta nadal mogą się zmieniać. Na rynku krąży nawet pogłoska, że Allegro może w ogóle zrezygnować z tego programu zastępując go innym, mniej korzystnym rozwiązaniem. Informacjom tym rzecznik Allegro zdecydowanie zaprzeczył, deklarując, że spółka jest zadowolona z jego efektów i zamierza go rozwijać także na innych rynkach, na których działa lub zamierza rozpocząć działalność.

Przypomnę, że Smart to ukłon w stronę klientów kupujących na Allegro. W zamian za abonament w wysokości 59,90 zł rocznie klient może zamawiać dostawy do urządzeń automatycznych bez dodatkowych opłat za przesyłki o wartości min. 45 zł, a kurierem – o wartości min. 65 zł.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies