Wygląda na to, że rozwiązanie jest podobne do uruchomionego niedawno w USA systemu Hyundai Pay
W najnowszym numerze Biuletynu Urzędu Patentowego pojawiło się logo usługi KIA CarPay. Zgodnie z opisem, pod tą marką mogą być oferowane m.in. płatności przy użyciu systemu pokładowego, aplikacja do płatności z pojazdu za tankowanie, parkowanie, przejazdy przez rogatki, żywność, napoje i inne zakupy. Koreański producent zastrzegł także, że w ramach KIA CarPay może oferować karty kredytowe, usługi bankowe czy płatności automatyczne.
Nie wiadomo, czy zgłoszenie do Urzędu Patentowego logotypu usługi oznacza, że Kia zamierza ją wprowadzić w najbliższym czasie na polskim rynku. Co ciekawe nie wiedzą tego także w polskim biurze Kia. – Zgłoszenie najprawdopodobniej zrobiła nasza centrala we Frankfurcie rezerwując nazwę na przyszłą usługę. Nie posiadam w chwili obecnej więcej informacji na ten temat – napisała na moje pytanie w tej sprawie Monika Krzesak, menadżerka ds. public relations Kia w Polsce. Natomiast w internecie można znaleźć pliki, z których wynika, że usługa KIA CarPay działa już na innych rynkach.
W tym momencie warto wspomnieć, że Hyundai, który należy do tej samej grupy co Kia, kilka miesięcy temu poinformował o uruchomieniu usługi Hyundai Pay, na razie tylko w USA. Tam rozwiązanie działa przy współpracy z dostawcą usługi Parkopedia, umożliwiającej płatności m.in. za tankowanie czy poruszanie się po płatnych odcinkach dróg.
Aby korzystać z Hyundai Pay, najpierw należy połączyć z usługą kartę płatniczą, a odbywa się to za pośrednictwem ekranu dotykowego w samochodzie. Podczas samej płatności zainicjowanej na tym samym ekranie, system łączy się z oprogramowaniem Parkopedii, by sfinalizować transakcję. Więcej na ten temat w tekście Za pomocą Hyundai Pay kierowcy zapłacą za parking. Na początku usługa pojawi się na ekranie samochodów Kona.
A logo KIA CarPay wygląda tak: