Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Kto chętny do budowania nowego systemu biletowego dla Warszawy? ZTM opublikował informację z otwarcia ofert

Zainteresowanie udziałem w przetargu zgłosiło pięciu oferentów, w tym dwa konsorcja

Warszawski Zarząd Transportu Miejskiego opublikował informację z otwarcia wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu mającego wyłonić wykonawcę nowego systemu biletowego dla stołecznego transportu publicznego. W gronie tym znalazły się trzy samodzielne podmioty oraz dwa konsorcja.

Przeczytajcie także: Amazfit przedstawił pierścień z funkcją płatniczą

O dopuszczenie do udziału w postępowaniu samodzielnie wnioski złożyły: francuskie Conduent Business Solutions, Mennica Polska oraz brytyjskie Cubic Transportation Systems. Do konsorcjum, którego liderem jest Mera Serwis, dołączyły Eviden Polska oraz Atos Poland, a z kolei konsorcjum, któremu przewodzi Orange Polska, tworzą wraz z nim estońskie Ridango oraz polskie Integrated Solutions. Warto odnotować, że część z tych podmiotów wyraziła również wcześniej zainteresowanie utworzeniem nowego systemu biletowego dla Krakowa, o czym mogliście przeczytać tutaj.

Uruchomienie dialogu konkurencyjnego w sprawie nowego systemu opłat za komunikację miejską w stolicy ogłoszono w październiku zeszłego roku. Początkowo termin składania ofert wyznaczono na 20 listopada, ale ostatecznie został on przesunięty na 12 stycznia.

Przeczytajcie także: "Płatność z Netią" – nowa usługa w ofercie operatora

Zgodnie z udostępnioną przez ZTM dokumentacją, nowy system ma umożliwiać płatności za przejazdy komunikacją za pomocą karty płatniczej, smartfona i smartwatcha, a także karty miejskiej. Ma się pojawić też możliwość korzystania z tzw. taryfy przystankowej, a więc płatności za faktycznie przejechany odcinek trasy. System centralny ma dobierać taryfę optymalną dla pasażera, przy uwzględnieniu przejechanej przez niego trasy i wybranych środków transportu.

Zamówienie obejmuje nie tylko system, ale także kasowniki, biletomaty, aplikację mobilną, portal klienta, czytniki kontrolerskie itd. Na razie nie podano wartości całej inwestycji. Władze miasta szacują, że nowy system może zacząć działać za ok. 3 lata. Warto dodać, że rozpoczęcie procedury, której efektem ma być uruchomienie nowego systemu biletowego w Warszawie, zostało nominowane w plebiscycie Cashless Pay 2023. Więcej na ten temat tutaj.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies