Zarzewiem konfliktu jest system transakcyjny i aplikacja mobilna, które Ailleron miał przygotować dla Pekao
Ailleron złożył pozew przeciwko Pekao, w którym domaga się zapłaty kwoty ok. 44,2 mln zł, powiększonej o odsetki ustawowe za opóźnienie i koszty procesu. Pozew został złożony 28 grudnia minionego roku, o czym fintech poinformował w komunikacie giełdowym.
Pozew dotyczy umowy między Ailleronem a Pekao z 2018 r., w ramach której fintech miał wdrożyć, uruchomić, udzielić licencji, utrzymywać oraz rozwijać bankowość internetową oraz mobilną przeznaczoną dla klientów firmowych banku. W sierpniu 2023 r. umowa ta została jednostronnie rozwiązana przez Ailleron, który zdecydował się na to po bezskutecznych rozmowach z bankiem dotyczących zmiany jej warunków.
Jak tłumaczono, fintech dążył do modyfikacji umowy, ponieważ prace przekroczyły początkowe założenia, a cena była ustalona z góry, co doprowadziło do strat po stronie wykonawcy szacowanych wówczas na ok. 25 mln zł. Zdaniem szefa Aillerona, przy podpisywaniu umowy spółka nie była świadoma ogromu systemu, a w szczególności jego złożoności w aspekcie integracji ze środowiskami banku. Wskazywano również na brak płatności po odbiorze pierwszego etapu projektu.
Kwota roszczeń obejmuje wynagrodzenie m.in. za prace wykonane w ramach umowy oraz dodatkowe, wykonane poza jej zakresem. Niezależnie od złożenia pozwu spółka podtrzymuje wolę polubownego rozwiązania sporu z bankiem. Serwis cashless.pl poprosił Pekao o zaprezentowanie swojego stanowiska w tej sprawie. Instytucja nie zdecydowała się jednak na ten krok, tłumacząc, że nie komentuje w mediach toczących się sporów prawnych.
Ailleron to polska spółka technologiczna, która specjalizuje się w dostarczaniu rozwiązań informatycznych dla instytucji finansowych. Jednym z jej flagowych produktów jest LiveBank, czyli usługa umożliwiająca bankom obsługę klientów za pośrednictwem tzw. wirtualnego oddziału