Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Dobra wiadomość dla klientów Pekao. Bank planuje wprowadzić prośbę o przelew Blik

Bank jest już na ostatnim etapie testów nowej funkcji

Pekao szykuje się do udostępnienia swoim klientom usługi "prośba o przelew Blik". Informację tę potwierdziło serwisowi cashless.pl biuro prasowe instytucji, wskazując, że Pekao jest już na ostatnim etapie testów nowej funkcji. Wcześniej przedstawiciele Pekao zapowiadali już, że bank wprowadzi ją do oferty.

Przeczytajcie także: Bezgotówkowy podcast o płatnościach okiem

To jedna z ciekawych, ale na razie dostępnych w zaledwie kilku bankach usług Blika. Obecnie korzystać z prośby o przelew mogą klienci ING, mBanku, VeloBanku, Millennium oraz Banku Spółdzielczego Rzemiosła w Krakowie. O pracach nad wdrożeniem informował także Santander.

Prośba o przelew umożliwia szybkie i proste rozliczenie się z innymi blikowiczami. Użytkownik wybiera w swojej aplikacji bankowej opcję prośby o przelew, a następnie wybiera numer telefonu osoby lub osób, które chce poprosić o przelew środków, i podaje żądaną kwotę. Po wysłaniu prośba jest ważna jest przez 72 h. W tym czasie odbiorca prośby decyduje, czy potwierdzi przelew. Jeśli to zrobi, środki szybko trafiają na rachunek nadawcy komunikatu. W ten sposób można np. łatwo zorganizować zbiórkę czy podzielić się rachunkiem w restauracji.

Przeczytajcie także: Zagłosujcie w plebiscycie Cashless Pay i wygrajcie nagrody

Zwiększanie dostępności usługi prośby o przelew może wpłynąć na dalszy wzrost liczby transakcji P2P realizowanych przez blikowiczów. Aktualnie funkcja ta jest drugą najczęściej wykorzystywaną przez użytkowników Blika usługą oferowaną przez operatora tego systemu. W III kw. tego roku było 109 mln takich transakcji (o 68 proc. więcej niż w III kw. 2022 r.), a stanowiły one blisko jedną czwartą wszystkich transakcji Blikiem w analizowanym okresie. W usłudze otrzymywania przelewów na telefon zarejestrowanych jest już przeszło 15,6 mln numerów. Więcej na ten temat przeczytacie w tekście: Ponad 100 mln transakcji na terminalach płatniczych. PSP podał wyniki Blika za III kw. 2023 r.

UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies