Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Badanie Elavonu odpowiada na pytanie, co restauratorzy powinni zrobić, by klienci dotrzymywali rezerwacji

Zdaniem respondentów SMS lub e-mail z przypomnieniem o umówionej wizycie minimalizuje ryzyko niedotrzymania rezerwacji

Jak wynika z analizy przygotowanej przez Elavon, jednym z ważnych problemów, z jakimi zmagają się restauratorzy na całym świecie, jest niedotrzymywanie przez klientów umówionych rezerwacji. To z jednej strony powoduje kłopoty organizacyjne, a z drugiej strony – wymierne straty finansowe, bo zarezerwowane miejsce nie może być zabukowane dla innego klienta, więc stolik stoi pusty i nie zarabia.

Przeczytajcie także: Sondaż Elavonu na temat płatności za parkowanie

Jak się okazuje, jednym z najskuteczniejszych sposobów na zminimalizowanie ryzyka niedotrzymania rezerwacji jest przypomnienie o niej za pomocą telefonu, SMS-a czy wiadomości e-mail. Tak przynajmniej wynika z badania przeprowadzonego przez Elavon na próbie ponad 1 tys. dorosłych Polaków.

Badanie Elavonu wykazało ponadto, że niemal jedna trzecia (29 proc.) respondentów zawsze dotrzymuje rezerwacji lub anuluje je z wyprzedzeniem. Spośród tych, którzy przyznali się do czasowej niekonsekwencji w dotrzymywaniu rezerwacji, aż 47 proc. stwierdziło, że telefon z restauracji byłby skutecznym narzędziem zachęcającym ich do przyjścia. Taka sama część respondentów uważa, że równie skuteczna mogłaby okazać się wiadomość SMS. Dla 27 proc. badanych e-mail byłby wystarczającym bodźcem do decyzji o utrzymaniu lub odwołaniu rezerwacji.

Przeczytajcie także: Żywność Polacy wciąż kupują głównie stacjonarnie

Niektóre restauracje mogą rozważyć także wprowadzenie zaliczek. Choć to mniej popularne rozwiązanie w Polsce, działa z powodzeniem w innych częściach Europy. – Porządny system punktu sprzedaży (POS) może pomóc restauracjom w tym procesie. Pozwala to na połączenie systemu rezerwacji z systemem rozliczeniowym, umożliwiając wysyłanie przypomnień do gości oraz automatyczne potrącenie zaliczki od ostatecznego rachunku – mówi Anna Oleksiak, head of CEE hospitality w Elavon.

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies