Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
ING na temat biometrii behawioralnej: klienci korzystający z rozwiązania padają ofiarą fraudu osiem razy rzadziej niż pozostali

Z danych ING wynika, że wśród klientów, którzy padli ofiarą fraudu, ci z włączoną weryfikacją behawioralną stanowią mniej niż 4 proc.

Podczas odbywającego się dzisiaj w Warszawie Forum Usług Płatniczych przedstawiciele ING Banku Śląskiego przedstawili kilka interesujących statystyk dotyczących biometrii behawioralnej. Przypomnę, że ING był jednym z pierwszych banków na polskim rynku, który w 2018 r. wdrożył rozwiązanie polskiego fintechu Digital Fingerprints. Dziś spółka ta jest grupie Biura Informacji Kredytowej i przygotowuje tzw. sektorowe rozwiązanie weryfikacji behawioralnej.

Przeczytajcie także: Nowa metoda płatnicza w terminalu aplikacyjnym ING

Wróćmy jednak do statystyk, przedstawionych przez Olgę Kępińską i Tomasza Chmielewskiego z ING: eksperci wskazali, że klienci z włączoną weryfikacją behawioralną padają ofiarą fraudów finansowych osiem razy rzadziej niż pozostali. Wśród wszystkich oszukanych klientów ING ci z włączoną biometrią stanowią mniej niż 4 proc. A bywają miesiące, że ich udział spada poniżej 1 proc.

Przedstawiciele ING podkreślają jednak, że na razie tylko 27 proc. użytkowników bankowości elektronicznej w tym banku wyraziło zainteresowanie korzystaniem z weryfikacji behawioralnej. W dodatku większość z nich to osoby, które już wcześniej były bardziej świadome zagrożeń w sieci. W rezultacie ci, którzy nie korzystają z rozwiązania Digital Fingerprints, to klienci, którzy ze względu na poziom wiedzy i doświadczenia w korzystaniu z usług cyfrowych są bardziej narażeni na działania przestępców. – Zwykle dopiero po tym, jak zostaną oszukani, decydują się na włączenie weryfikacji behawioralnej – powiedział Tomasz Chmielewski.

Przeczytajcie także: Nowa promocja dla użytkowników kart Visa w ING

Eksperci ING przedstawili także kilka wyzwań związanych z wdrożeniem i funkcjonowaniem biometrii behawioralnej. Oprócz wspomnianego wyżej i wymienionego na pierwszym miejscu oporu klientów przed udzieleniem zgody na korzystanie z tego rozwiązania, wymieniono dużą liczbę sesji klienckich bez pozyskania danych. To sytuacje, kiedy klient loguje się na konto np. z nowego, kupionego właśnie smartfona. System ma też problem z sytuacjami współdzielenia loginu do rachunków przez współmałżonków. Wszystko to generuje dużo fałszywych alarmów, gdy prawowity użytkownik konta jest weryfikowany negatywnie.

Biometria behawioralna wdrożona przez ING przy współpracy z Digital Fingerprints to rozwiązanie wykorzystujące sztuczną inteligencję. System uczy się tego, w jaki sposób użytkownik serwisu internetowego oraz aplikacji mobilnej korzysta ze swojego urządzenia. Pod uwagę branych jest kilkaset różnych czynników, takich jak np. szybkość i moc uderzania w klawiaturę, poruszania myszką czy tapnięć w ekran smartfona. Na tej podstawie jest w stanie przewidzieć, czy osoba, która właśnie wpisała poprawnie login i hasło do rachunku, jest jego prawowitym użytkownikiem.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies