Partnerzy strategiczni
MasterCard Visa BLIK
Partnerzy wspierający
KIR ITCARD Polcard
Partnerzy wspierający
Elavon Hitachi Vivus
Partnerzy wspierający
Pekao Wesub
Partnerzy wspierający
LexisNexis Autopay
Partnerzy merytoryczni
Związek Banków Polskich Polska bezgotówkow
Ten raport odpowiada na pytanie, czy a jeśli tak, to do czego używalibyście metaversu w finansach

Z badania przeprowadzonego na zlecenie Mastercarda wynika, że Polacy w metaversie chętnie poznaliby ofertę banku, czy porozmawiali na temat usług inwestycyjnych

Jeszcze do niedawna metaverse był jednym z najczęściej podejmowanych tematów podczas branżowych konferencji i kongresów finansowych. Moda na niego trwała jednak bardzo krótko, nawet krócej niż innej technologii, która miała wywrócić branżę finansową do góry nogami, a więc blockchainu. Nie jest wykluczone, że wciąż może tak się stać, ale póki co zapominamy o jednym i drugim.

Mastercard postanowił jednak sprawdzić, do czego chcielibyście wykorzystać metaverse w trakcie bankowania, gdyby jednak upowszechnił się tak, jak sam internet. W swoim raporcie wyjaśnia przede wszystkim czym jest metaverse, bo dla części obserwatorów nie jest to oczywiste a dla innych – jest to pojęcie całkiem obce.

Przeczytajcie także: Zmiany w życiu codziennym będą przyspieszać

Zgodnie z definicją Neala Stephensona, który uznawany jest za twórcę tego terminu, metaverse to internet 3D, wirtualna przestrzeń w której użytkownicy nie tylko przeglądają treści, ale stają się ich integralną częścią. Otwiera to drzwi dla innych form komunikacji z wykorzystaniem technologii, takich jak rzeczywistość rozszerzona (AR), mieszana (MR) i wirtualna (VR).

– Dostrzegamy ogromne możliwości metaverse, w tym w zakresie wirtualnego handlu, i chcemy mieć pewność, że rozwija się on w sposób inkluzywny, bezpieczny i bezproblemowy. Nasz raport jest nie tylko obszernym kompendium wiedzy, ale również w praktyczny sposób wskazuje możliwe kierunki rozwoju w wirtualnej przestrzeni dla banków, e-commerce’u i pozostałych branż – mówi Marta Życińska, dyrektorka generalna polskiego oddziału Mastercard Europe.

Przeczytajcie także: Nasiona mogą być walutą przyszłości

W raporcie poddano m.in. wyniki badania przeprowadzonego przez dom badawczy Minds&Roses. Wskazują one, że mimo braku teoretycznej wiedzy na temat metaversu, około jedna trzecia internautów deklaruje, że korzystała już z wirtualnej rzeczywistości. Dla 56 proc. respondentów popularność wybranych wirtualnych światów wiąże się z możliwością oderwania się od codzienności i zrelaksowania się. Odsetek zwiększa się do 66 proc. wśród badanych, którzy są aktywnymi graczami.

Metaverse, pomimo że jest stosunkowo nową koncepcją, znalazł już zastosowanie w ponad 30 branżach, w tym w bankowości – zarówno w instytucjach finansowych za granicą, jak i w Polsce. Jeżeli chodzi o bankowość w metaversie, Polacy najchętniej skorzystaliby z doradztwa dotyczącego oszczędzania i inwestowania (64 proc.), poznali ofertę banku (65 proc.) oraz złożyli reklamację (58 proc.).

KATEGORIA
CIEKAWOSTKI
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ
TAGI: MASTERCARD

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies