WeSub to fintech specjalizujący się w tworzeniu narzędzi, umożliwiających finansowanie zakupów w ramach umów subskrypcji
Fintech WeSub pochwalił się, że właśnie udało mu się podpisać umowę nr 3 tys. Łącznie w ramach oferowanej przez siebie usługi sfinansował już zakup sprzętów o wartości 10 mln euro, czyli ok. 45 mln zł. Co ciekawe w maju z okazji drugich urodzin firma pochwaliła się kwotą 22 mln zł. Udało się więc ją podwoić w ciągu niecałych czterech ostatnich miesięcy.
WeSub tworzy rozwiązania, które pozwalają sklepom internetowym czy stacjonarnym dodawać subskrypcję jako metodę płatności. Dzięki temu klienci firmowi mogą wynająć jakiś przedmiot (np. komputer, smartfon, ale też sprzęt gastronomiczny) zamiast kupować go na raty czy brać w leasing. Klient nie spłaca wartości przedmiotu, lecz płaci za korzystanie z niego – to usługa, którą przedsiębiorca może ująć w kosztach. Po zakończeniu umowy nie jest wymagane wykupienie sprzętu. Dodatkowo firma RentUp, należąca do grupy WeSub, oferuje taką możliwość klientom indywidualnym. Z ich narzędzi można skorzystać zawierając umowę najmu z sklepach sieci Komputronik.
Zdaniem ekspertów WeSub można zidentyfikować nowe trendy na rynku subskrypcyjnego finansowania zakupów. – Z naszych doświadczeń we współpracy z klientami wynika, że wzrastają ich oczekiwania co do dopasowania oferty do konkretnych potrzeb. Chodzi np. o artykułowaną przez nich chęć dofinansowania akcesoriów, gadżetów czy też zmiany długości trwania umowy – mówi Paula Nadaj z WeSub.
Z analizy fintechu wynika także, że coraz więcej klientów przywiązuje się do jednego dostawcy usług. Jeśli nawiążą z nim współpracę, a ta okaże się owocna, tzn. nie ma problemów z realizacją umowy, to w kolejnych okresach chcą ją kontynuować i rozszerzać. To dlatego WeSub pracuje nad tym, by swoim klientom zaoferować również dodatkowe usługi. Już teraz w ramach działalności WeSub firmy mogą korzystać z ich biura księgowego, a już niedługo zyskają również prosty system do samodzielnej obsługi księgowej.