Iga Świątek ma być cennym wzmocnieniem dla Team Visa – jako postać popularna zarówno w Polsce, jak i ciesząca się dużym uznaniem za granicą
Iga Świątek została ambasadorką marki Visa. Nowy sponsor zaprosił najlepszą polską tenisistkę do Team Visa, czyli grona wspieranych przez siebie sportowców z całego świata. Organizacja płatnicza postrzega Świątek jako cenne wzmocnienie grupy swoich ambasadorów – z uwagi na dużą liczbę fanów tenisistki w naszym kraju, ale też jej rosnącą popularność na świecie.
Współpraca między mistrzynią a Visą zakłada oczywiście wsparcie finansowe tenisistki, które ma pomóc zadbać o jej rozwój osobisty i finansowy. Ale – jak podkreśla organizacja płatnicza – Team Visa daje również przestrzeń do działalności charytatywnej, narzędzia z zakresu wiedzy finansowej oraz zasoby pozwalające sportowcom zachować dobrą kondycję fizyczną i psychiczną.
Team Visa powstał w 2000 roku i od tego czasu udzielił wsparcia ponad 600 sportowcom. Szczególną atencją objął europejskie sportsmenki trenujące piłkę nożną, a wśród nich Polkę Ewę Pajor. Obecnie pod swoje skrzydła przygarnia sportowców przygotowujących się do rywalizacji w ramach Igrzysk Olimpijskich i Paraolimpijskich w Paryżu.
Iga Świątek jest na pierwszym miejscu w rankingu WTA i ma na koncie cztery wygrane w turniejach wielkoszlemowych. Pierwszy tytuł wielkoszlemowy zdobyła już w wieku 19 lat, jest także najmłodszą kobietą, która dotarła do finału French Open.
Sukcesy na międzynarodowej arenie czynią ze Świątek atrakcyjną partnerkę dla sponsorów. Współpracuje z gronem marek, a jej głównym sponsorem jest PZU, którego logo nosi na swoich strojach sportowych. Ubezpieczyciel oszacował, że w samym 2022 r. współpraca z pierwszą rakietą świata przyniosła mu przeszło 115 mln zł ekwiwalentu reklamowego. Dotychczasowa umowa sponsorska z ubezpieczycielem wygaśnie jednak z końcem tego roku.