Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Już tylko połowa transakcji Blikiem to płatności online. Rośnie udział przelewów na numer telefonu

Operator Blika podał wyniki transakcyjne za II kw. bieżącego roku. Odnotował ponad 400 mln transakcji na niemal 58 mld zł

Monika Król, wiceprezeska spółki Polski Standard Płatności (operator Blika), zaprezentowała przed chwilą wyniki transakcyjne systemu osiągnięte w okresie kwiecień-czerwiec bieżącego roku. Blik odnotował 426 mln transakcji różnego typu, co oznacza wzrost w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego o 46 proc. Dla porównania w I kw. bieżącego roku transakcji było 374 mln.

Przeczytajcie także: Ochotnicza straż pożarna będzie gasić pragnienie bez kasy fiskalnej

W podobnym tempie co liczba transakcji rośnie też ich wartość. W II kw. bieżącego roku wyniosła ona 57,9 mld zł, co oznacza wzrost w stosunku rocznym o 49 proc. Natomiast w okresie styczeń-marzec bieżącego roku użytkownicy Blika wykonali transakcje o wartości ok. 50 mld zł. Z uwagi na fakt, że druga połowa roku ze względu na szczyt zakupowy przed świętami jest zwykle lepsza w płatnościach niż pierwsza, można szacować, że liczba transakcji Blikiem zbliży się w tym roku do 2 mld.

Przeczytajcie także: W kantorze Aliora można już płacić Blikiem

Największy udział w całej transakcyjności Blika wciąż mają płatności w środowisku online, które w II kw. 2023 r. stanowiły 51,3 proc. (było ich 218,6 mln). Warto jednak zwrócić uwagę, że udział ten stopniowo zmniejsza się, bo przed rokiem wynosił 57,3 proc. Coraz więcej ważą za to przelewy P2P, a więc na numer telefonu odbiorcy, które w minionym kwartale stanowiły już 23,5 proc. (ich liczba po raz pierwszy osiągnęła 100 mln w kwartale), podczas gdy rok temu było to 19,6 proc. W terminalach płatniczych zapłaciliście 92,3 mln razy, z czego 32,5 mln – zbliżeniowo. W bankomatach odnotowano 15,5 mln operacji.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies