Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Na rynku działa już 8,3 tys. firm kurierskich, których przybywa przez boom w e-handlu. Jednak z ich finansami jest kiepsko

Dun & Bradstreet zbadał kilka tysięcy firm kurierskich i z tej analizy wynika, że jedynie co czwarta jest w dobrej lub bardzo dobrej sytuacji finansowej

Z najnowszych danych wywiadowni gospodarczej Dun & Bradstreet Poland, o których w serwisie cashless.pl możecie przeczytać jako pierwsi, wynika, że w lipcu 2023 r. w stosunku do końca 2022 r. liczba firm kurierskich wzrosła o 3,3 proc. Oznacza to, że od początku roku na rynku pojawiło się ponad 260 nowych tego typu podmiotów. W efekcie łącznie w Polsce działa już ponad 8,3 tys. przedsiębiorstw kurierskich różnej wielkości.

Przeczytajcie także: Klarna z nowym partnerem. Płatności zaoferują sklepy z platformy Shoper

– Liczba firm kurierskich w Polsce tylko w ostatniej dekadzie zwiększyła się blisko trzykrotnie. Wzrosła z blisko ponad 2,5 tys. w 2010 roku do poziomu 8,3 tys. w połowie lipca 2023 r. – mówi Tomarz Starzyk, rzecznik prasowy Dun & Bradstreet Poland. – Znamienny jest fakt, że w okresie trwania pandemii COVID-19 liczba firm kurierskich w Polsce rosła w tempie dwucyfrowym. Tylko w latach 2021/2020 wzrost ten wyniósł blisko 13 proc. – dodaje.

Utrzymujący się rozwój, nawet jeśli w wolniejszym tempie, to wynik boomu w handlu internetowym. Zgodnie z raportem firmy doradczej Strategy& w tym roku rynek ma być warty 124 mld zł. Jak pisaliśmy o tym niedawno w cashless.pl, to też efekt rozwoju rynku sklepów internetowych, których tylko w pierwszym półroczu pojawiło się ok. 4 tys. Zdaniem analityków jeśli trend się utrzyma, to na koniec grudnia 2023 roku liczba e-sklepów w Polsce może wynosić ponad 65 tys.

Przeczytajcie także: Marketplace merXu rozwija ofertę z pomocą Adyen

Choć w ślad za tym rozwija się również rynek płatności elektronicznych i usług logistycznych, to w ostatnim przypadku nasila się także konkurencja. Z firmami kurierskimi rywalizują choćby operatorzy automatów paczkowych. Wielu Polaków woli z nich korzystać niż z tradycyjnych dostaw do domu. Choćby z powodu wygody – można wybrać dowolną godzinę odbioru, kurier jest dużo mniej elastyczny. Firmy kurierskie w efekcie również rozwijają swoje sieci automatów, ale tu bezkonkurencyjny jest InPost, który kontroluje ok 2/3 rynku, o czym również pisaliśmy w cashless.pl. Tego rodzaju urządzeń w Polsce jest już w sumie ok. 30 tys.

Wojna na ceny może być głównym efektem pogarszającej się sytuacji finansowej firm. Dun & Bradstreet zbadał próbę 2 tys. firm kurierskich i z tej analizy wynika, że jedynie co czwarta jest w dobrej lub bardzo dobrej sytuacji finansowej. Pozostałe mają mniejsze lub większe kłopoty finansowe.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies