Usługa dostępna jest w ramach platformy usług dodatkowych PKO BP, a bank współpracuje przy niej z Digital Care
PKO BP oferuje swoim klientom usługę Bezpieczny ekran. Jej koszt to 12 zł miesięcznie, a osoby, które się na nią zdecydują, mogą liczyć na pomoc w razie uszkodzenia szybki smartfona – w ramach limitu wynoszącego 800 zł.
Usługa obejmuje naprawę lub wymianę ekranu niezależnie od przyczyny stłuczenia czy pęknięcia. W razie stwierdzenia uszkodzenia klient zgłasza problem telefonicznie lub za pośrednictwem strony, a następnie wysyła sprzęt do serwisu (za pomocą paczkomatu lub kuriera), który w ciągu pięciu dni roboczych powinien naprawić urządzenie. Jeśli smartfon jest na gwarancji producenta, do naprawy zostaną wykorzystane oryginalne części.
Klienci zainteresowani usługą znajdą ją w aplikacji IKO oraz serwisie iPKO. Po jej zakupie otrzymają kod do aktywacji i zostaną poproszeni o pobranie aplikacji Bezpieczny ekran, która sprawdzi aktualny stan wyświetlacza. Po pozytywnej weryfikacji wystarczy uzupełnić kilka danych i wprowadzić kod.
Usługę świadczy firma Digital Care, a klient zawiera umowę za pośrednictwem należącej do banku PKO BP spółki PKO Finat.
Digital Care to firma, która specjalizuje się w usługach związanych z urządzeniami mobilnymi, w tym z ich naprawami i serwisowaniem. Współpracuje w tym zakresie z wieloma podmiotami, takimi jak telekomy czy producenci smartfonów. W maju w serwisie cashless.pl mogliście przeczytać, że podmiot planuje uruchomić tej jesieni własne towarzystwo ubezpieczeń Digital Care Insurance, w ramach którego zamierza oferować ubezpieczenia ryzyk związanych z używaniem sprzętu elektronicznego.
W kontekście wprowadzenia przez PKO BP usługi Bezpieczny ekran warto przypomnieć, że swego czasu ochronę wyświetlaczy smartfonów oferowało towarzystwo ubezpieczeń Europa. Polisę kupowało się za pomocą przygotowanej przez ubezpieczyciela aplikacji Screenity, która też przeprowadzała diagnostykę ekranu przed zawarciem umowy. Projekt zamknięto jednak w sierpniu zeszłego roku. Jak tłumaczyli serwisowi cashless.pl przedstawiciele Europy, Screenity straciło rację bytu ze względu na zmianę warunków rynkowych. Telekomy, które są głównymi dystrybutorami nowych smartfonów, postawiły na oferowanie usługi serwisowania smartfonów we współpracy z jednym partnerem technologicznym (jakim jest Digital Care), zamiast ich ubezpieczania.
A Bezpieczny ekran jest jedną z usług dostępnych w ramach Platformy usług dodatkowych PKO. Zapewnia ona użytkownikom serwisu transakcyjnego iPKO oraz aplikacji IKO dostęp do usług pozabankowych. Wśród nich można znaleźć m.in. bilety komunikacji miejskiej, opłacanie parkowania w strefach płatnego postoju, karty podarunkowe, bilety na mecze Ekstraklasy, doładowania telefonu na kartę, alerty BIK, ale też pakiety telemedyczne czy usługi związane z cyberbezpieczeństwem. Te ostatnie oferowane są w postaci usługi Bezpiecznie w Internecie, w ramach której klient dostaje wsparcie polegające m.in. na ograniczeniu ryzyka ataku złośliwego oprogramowania, weryfikacji, czy korzysta z zaufanych stron, blokowaniu nieodpowiednich treści dla dzieci, możliwości zapisywania haseł w e-sejfie czy monitoringu wycieku danych.
Więcej na temat samej platformy możecie przeczytać w tekście: Simpl.rent i Legimi. To dwie nowe firmy, które wkrótce zaoferują swoje usługi w IKO i iPKO w ramach platformy usług dodatkowych banku.