Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
W Polsce przybyło rekordowo dużo sklepów internetowych. Aż 4 tys. zaledwie w pół roku

Tak szybki rozwój rynku oznacza, że na koniec czerwca w Polsce działało ponad 60 tys. e-sklepów

Polski handel internetowy rozwija się od lat w bardzo szybkim tempie, ale zdecydowanie przyśpieszył podczas pandemii koronwirusa. Zamknięci w domach konsumenci kupowali znacznie więcej online, co według danych Izby Gospodarki Elektronicznej oznaczało wzrost wartości rynku nawet o ponad 40 proc. i przekroczenie poziomu 100 mld zł.

Rynek nie zwalnia nawet po zdjęciu ograniczeń. Według jeszcze niepublikowanych najnowszych danych wywiadowni gospodarczej Dun & Bradstreet tylko w pierwszym półroczu 2023 r. przybyło w Polsce niemal 4 tys. nowych sklepów internetowych. W efekcie ich liczba wynosi już ok. 62 tys.

Przeczytajcie także: Nie chcesz tracić klientów, to rozwijaj metody płatności

Nawet dla branży tak szybkie tempo jest zaskoczeniem, bo tak wiele nowych sklepów dotychczas uruchamiano w ciągu całego roku. To tym bardziej dziwi, biorąc pod uwagę spowolnienie tempa konsumpcji i wręcz spadki sprzedaży detaliczej, o których raportuje GUS. Kanału online ten trend jednak w takim stopniu nie dotyczy. Według Urzędu w maju odnotowano wzrost sprzedaży przez internet o 4,1 proc. W efekcie jej udział w sprzedaży detalicznej ogółem wzrósł z 8,1 proc. w kwietniu do 8,5 proc. w maju.

Wzrost mocy handlu internetowego odbywa się też kosztem tradycyjnych punktów sprzedaży. Także z danych Dun & Bradstreet wynika, że tylko w pierwszym półroczu 2023 r. ubyło ok. 2 tys. tego rodzaju sklepów. W tej grupie najwiekszą część, bo ok. 500, stanowią placówki spożywcze. Procentowo najszybciej kurczą się jednak takie sektory jak księgarnie czy sklepy obuwnicze, co wprost można wiązać z ekspansją handlu internetowego i odbieraniem kolejnych klientów wybierających wygodę zakupów online.

Przeczytajcie także: Wszystko.pl już działa

Dalsza ekspansja e-commerce to także efekt konsekwentnego rozwoju systemu płatności elektronicznych oraz logistyki, tak firm kurierskich jak i punktów odbioru z maszynami paczkowymi na czele, o czym pisaliśmy w cashless.pl. Widać to szczególnie mocno po rozwoju sieci paczkomatów InPost, których w Polsce jest już ponad 20 tys.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies