Tylko 6 proc. badanych decyduje się nabyć dodatkowe ubezpieczenie, które umożliwiłoby zabezpieczenie płatności podczas zakupów online. Sceptycy zdecydowanie przeważają
Tylko co piąty spytany o zainteresowanie wykupieniem ubezpieczenia, które umożliwiłoby zabezpieczenie płatności podczas zakupów online, jest skłonny to rozważyć i wybrać taką opcję – wynika z nowej części badania SW Research wykonanego dla operatora płatniczego Tpay. Zdecydowanymi przeciwnikami takiej opcji jest 12 proc. ankietowanych, a raczej nie skorzysta z takiej usługi 26 proc. Największa grupa, bo 35 proc. nie ma zdania w tym zakresie.
Ostrożne podejście konsumentów do korzystania z takich usług może być spowodowane brakiem wiedzy na temat bezpiecznych zakupów w sieci. Przekazywanie informacji na ten temat to głównie zadanie sprzedawców.
– Tym, co może, a nawet powinien zrobić konsument, aby nabrać pewności co do tego czy zakupy w tym konkretnym sklepie są bezpieczne, jest zapoznanie się z regulaminem sklepu, w którym chce dokonać płatności oraz rozważne wyrażanie zgody, o jaką prosi operator danego serwisu. Warto również pamiętać, że istnieje szereg instytucji dbających o nasze bezpieczeństwo w procesie nie tylko płatności online, ale całych e-zakupów – mówi Krzysztof Szanecki, security manager w Tpay. – Wiarygodny operator płatności powinien przede wszystkim posiadać licencję na świadczenie usług, wydawaną przez odpowiedni organ, np. Komisję Nadzoru Finansowego – dodaje Krzysztof Szanecki.
Z badania SW Research wynika również, że największa grupa zainteresowana wykupieniem specjalnego ubezpieczenia płatności wskazała kwotę od 100 do 499 zł – to wybór 42 proc. badanych w tej grupie. Po kilkanaście procent wskazało przedziały z niższymi kwotami do 100 zł. Jedynie 11 proc. wybrało przedział powyżej 500 zł. Jeśli chodzi o formę ubezpieczenia płatności, którą ankietowani byliby potencjalnie zainteresowani, 41 proc.wskazało opcję możliwość wykupienia ubezpieczenia do pojedynczej transakcji, a 38 proc. wskazało na jednorazowe ubezpieczenie na rok. Miesięczne ubezpieczenie wskazało 18 proc.
Przetytajcie także: Ubezpieczyciele przestali się bać roli fabryki produktów
Z badania wynika, że 44 proc. badanych preferuje konkretnego operatora płatności przy transakcji za zakupy online ze względu na poczucie bezpieczeństwa. Z kolei dla 63 proc. przy zakupach online operator ma znaczenie, a dla 89 proc. badanych przy zakupach online bardzo ważne jest bezpieczeństwo transakcji. Jednocześnie 77 proc. zawsze przed dokonaniem zakupu online sprawdza dostępne w sklepie metody płatności.