Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Zmiany w Klarnie: spółka wejdzie z płatnościami do sklepów stacjonarnych. Ale karty jednorazowe już nie dla wszystkich

Klientom, którzy chcieliby skorzystać z kart jednorazowych, Klarna najpierw proponuje transakcję przy pomocy standardowych płatności odroczonych w sklepie partnerskim

Jeden z czytelników cashless.pl doniósł, że Klarna, światowy potentat w płatnościach odroczonych, ograniczył w Polsce możliwość korzystania z jednorazowych, wirtualnych kart Visa do płatności za zakupy w sklepach spoza listy współpracujących ze spółką. Biuro prasowe Klarny potwierdza tę informację, choć nie zgadza się ze sformułowaniem "ograniczenie". Wyjaśnia, że aby móc korzystać z kart jednorazowych, najpierw trzeba zrobić zakupy z wykorzystaniem standardowych płatności odroczonych w sklepie współpracującym z Klarną.

– Jednorazowe karty Klarny są cały czas dostępne w naszej aplikacji i można nimi płacić w każdym sklepie, tak jak innymi kartami Visa. Nowym klientom zalecamy jednak skorzystanie najpierw z płatności Klarna w kasie jednego ze sklepów partnerskich. Dzięki temu możemy lepiej ocenić zdolność finansową klienta, korzystając z historii jego zakupów w danym sklepie. Takie podejście to wyraz naszej odpowiedzialności. Umożliwiając klientowi zapłatę za zakupy po 30 dniach chcemy mieć pewność, że będzie mógł spłacić swoją należność – mówi serwisowi cashless.pl Agnieszka Jabłońska-Twaróg, która odpowiada za marketing i komunikację Klarny w Polsce.

Przeczytajcie także: Klarna zaprezentowała nową aplikację mobilną

Jej zdaniem Polska jest dla Klarny kluczowym rynkiem regionu. – Od wdrożenia usług w 2021 r. stale poszerzamy ofertę produktową dla polskich klientów oraz sieć sklepów, w których można płacić za 30 dni. W tej chwili jest ich już przeszło 4 tys., w tym największe polskie i światowe brandy – mówi przedstawicielka Klarny.

Karty jednorazowe Klarna Visa pojawiły się na polskim rynku jesienią 2021 r., wraz z nową aplikacją mobilną tej firmy kierowaną do klientów znad Wisły. Dzięki nim z płatności odroczonych Klarny można korzystać w dowolnym sklepie internetowym. W tym celu należy wygenerować jednorazową wirtualną kartę, klikając (po dodaniu przedmiotów z dowolnego sklepu do koszyka) w różowy przycisk "Zapłać z K". Następnie należy wybrać opcję płatności odroczonej i przejść do kasy, gdzie należy wkleić dane jednorazowej karty.

Przeczytajcie także: Twisto żegna się z niektórymi klientami w Polsce

Natomiast Agnieszka Jabłońska-Twaróg deklaruje, że wkrótce w ofercie Klarny w Polsce pojawią się zupełnie nowe usługi. W wakacje spółka zamierza wprowadzić funkcję Pay in 3, czyli możliwość płatności za zakupy w trzech ratach 0 proc. Firma chce także uruchomić Klarna Deals, a więc możliwość generowania zniżek w danym sklepie w momencie wyboru płatności z Klarną a także kupony Klarny. Instytucja ogłosi też niedługo zawiązanie pierwszego partnerstwa nad Wisłą, w ramach którego uruchomi płatności w sklepie stacjonarnym.

Zmiany w ofercie kart jednorazowych Klarny to nie jedyne ograniczenia na rynku płatności odroczonych w Polsce w ostatnim czasie. Fintech Twisto w styczniu bieżącego roku wypowiedział umowy części klientom. Wcześniej niektórzy z nich zostali pozbawieni możliwości korzystania z kart ratalnych. Wszystko to może być pokłosiem problemów inwestora Twisto, czyli australijskiego Zip, który w ubiegłym miesiącu poinformował, że chce poprawić wyniki finansowe, ograniczyć koszty i pozbyć się m.in. swoich europejskich aktywów.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies