Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Po co im ta Żabka? BNP Paribas wierzy, że dzięki współpracy z siecią detaliczną pozyska tysiące nowych klientów

W ramach rocznej umowy Żabka ma m.in. promować rachunki BNP Paribas w swoich sklepach, a bank dbać, by klienci, którzy je założą, częściej niż dotychczas robili zakupy w placówkach Żabki

Kilka tygodni temu w serwisie cashless.pl mogliście przeczytać tekst o nowym partnerstwie zawiązanym przez BNP Paribas w Polsce z siecią sklepów detalicznych Żabka. W ramach tego przedsięwzięcia w placówkach Żabki mają pojawić się plakaty z QR-kodami, za pomocą których można otworzyć rachunki z wirtualną kartą debetową od BNP Paribas. Więcej na ten temat możecie dowiedzieć się po przeczytaniu tekstu BNP Paribas pozazdrościł Santanderowi. Nawiązał współpracę z Żabką w zakresie sprzedaży kont i kart.

Przeczytajcie także: BNP Paribas otwiera centrum IT w Polsce

Informacja na temat kolejnej próby dystrybucji produktów finansowych przez Żabkę była dość zaskakująca, bo dotychczasowych przedsięwzięć w tym obszarze sieć do udanych zaliczyć nie może. Jednak Tomasz Dymowski, dyrektor zarządzający w BNP Paribas, przekonuje w rozmowie z cashless.pl, że tym razem będzie inaczej.

– Po pierwsze dlatego, że zamierzamy sprzedawać zupełnie inny produkt, niż konkurencja przed nami. Zamiast karty przedpłaconej oferujemy pełnowartościowe konto osobiste z wirtualną kartą debetową, którą aktywować można w kilka chwili po ściągnięciu naszej aplikacji mobilnej na smartfon. Nowych klientów zwalniamy z opłat za korzystanie z naszych usług, a do tego zachęcamy ich do aktywnego korzystania z nich dzięki uruchomionej loterii – mówi przedstawiciel BNP Paribas.

Przeczytajcie także: Koniec programu mamBONUS w BNP Paribas

Tomasz Dymowski uważa też, że uruchomiony właśnie projekt niesie korzyści zarówno dla klientów, banku jak i sieci detalicznej. – Nam zależy na tym, aby pozyskać nowych klientów, a Żabce – aby zwiększać ruch w swoich sklepach. Liczymy, że dzięki konstrukcji nowej oferty i dodatkowym wartościom, np. możliwości wygrania nagród w loterii, klienci nie tylko będą zakładali nasze rachunki i karty, ale też aktywnie korzystali z nich w sieci Żabka a także poza nią – mówi Tomasz Dymowski.

Projekt z Żabką to nie pierwsze tego rodzaju przedsięwzięcie BNP Paribas w ostatnim czasie realizowane z partnerami zewnętrznymi. Kilka lat temu bank współpracował z Samsungiem (sprzedawano telefony z preinstalowaną aplikacją mobilną banku ułatwiającą założenie konta) i z siecią stacji paliw Shell (na stacjach benzynowych dostępne były pakiety startowe BNP Paribas, zawierające m.in. karty debetowe). Doświadczenia zdobyte przy tych okazjach mają pomóc w realizacji projektu z Żabką. Stąd np. rezygnacja z dystrybucji w sklepach plastikowych kart, co podrażałoby inwestycję oraz utrudniało realizację od strony logistycznej.

Okiem redaktora

BNP Paribas nie zdradza konkretnych celów sprzedażowych, jakie chce zrealizować przy okazji projektu z Żabką. Jednak wartość nagród w loterii to ok. 1,7 mln zł. Zakładając, że koszt pozyskania klienta przez bank wynosi dziś np. 300 zł, wydatek zwróci się, jeśli instytucja pozyska ok. 5 tys. klientów. Czy to się uda? Dotychczasowe doświadczenia Żabki z Santanderem (projekty iJuż oraz up and go) pokazują, że nie musi to być łatwe. Sam przedstawiciel BNP Paribas mówi, że najtrudniejszym elementem projektu jest przebicie się z nim do oczu i uszu klientów odwiedzających każdego dnia Żabki. Na razie to się chyba nie udaje. Jestem regularnym klientem tej sieci i jak dotąd nie spotkałem się jeszcze z żadną reklamą ani promocją produktu BNP Paribas.

Jacek Uryniuk
KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies