W ramach rocznej umowy Żabka ma m.in. promować rachunki BNP Paribas w swoich sklepach, a bank dbać, by klienci, którzy je założą, częściej niż dotychczas robili zakupy w placówkach Żabki
Kilka tygodni temu w serwisie cashless.pl mogliście przeczytać tekst o nowym partnerstwie zawiązanym przez BNP Paribas w Polsce z siecią sklepów detalicznych Żabka. W ramach tego przedsięwzięcia w placówkach Żabki mają pojawić się plakaty z QR-kodami, za pomocą których można otworzyć rachunki z wirtualną kartą debetową od BNP Paribas. Więcej na ten temat możecie dowiedzieć się po przeczytaniu tekstu BNP Paribas pozazdrościł Santanderowi. Nawiązał współpracę z Żabką w zakresie sprzedaży kont i kart.
Informacja na temat kolejnej próby dystrybucji produktów finansowych przez Żabkę była dość zaskakująca, bo dotychczasowych przedsięwzięć w tym obszarze sieć do udanych zaliczyć nie może. Jednak Tomasz Dymowski, dyrektor zarządzający w BNP Paribas, przekonuje w rozmowie z cashless.pl, że tym razem będzie inaczej.
– Po pierwsze dlatego, że zamierzamy sprzedawać zupełnie inny produkt, niż konkurencja przed nami. Zamiast karty przedpłaconej oferujemy pełnowartościowe konto osobiste z wirtualną kartą debetową, którą aktywować można w kilka chwili po ściągnięciu naszej aplikacji mobilnej na smartfon. Nowych klientów zwalniamy z opłat za korzystanie z naszych usług, a do tego zachęcamy ich do aktywnego korzystania z nich dzięki uruchomionej loterii – mówi przedstawiciel BNP Paribas.
Tomasz Dymowski uważa też, że uruchomiony właśnie projekt niesie korzyści zarówno dla klientów, banku jak i sieci detalicznej. – Nam zależy na tym, aby pozyskać nowych klientów, a Żabce – aby zwiększać ruch w swoich sklepach. Liczymy, że dzięki konstrukcji nowej oferty i dodatkowym wartościom, np. możliwości wygrania nagród w loterii, klienci nie tylko będą zakładali nasze rachunki i karty, ale też aktywnie korzystali z nich w sieci Żabka a także poza nią – mówi Tomasz Dymowski.
Projekt z Żabką to nie pierwsze tego rodzaju przedsięwzięcie BNP Paribas w ostatnim czasie realizowane z partnerami zewnętrznymi. Kilka lat temu bank współpracował z Samsungiem (sprzedawano telefony z preinstalowaną aplikacją mobilną banku ułatwiającą założenie konta) i z siecią stacji paliw Shell (na stacjach benzynowych dostępne były pakiety startowe BNP Paribas, zawierające m.in. karty debetowe). Doświadczenia zdobyte przy tych okazjach mają pomóc w realizacji projektu z Żabką. Stąd np. rezygnacja z dystrybucji w sklepach plastikowych kart, co podrażałoby inwestycję oraz utrudniało realizację od strony logistycznej.