Stołeczny Zarząd Dróg Miejskich podaje, że w wyniku usterki teleinformatycznej w niektórych parkomatach nie można płacić kartą
Z komunikatu zamieszczonego dzisiaj na stronie internetowej Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie wynika, że doszło do usterki teleinformatycznej. W jej wyniku w wybranych parkomatach przestały działać terminale płatnicze. To uniemożliwia płatność za postój kartą lub zbliżeniowo portfelami cyfrowymi takimi jak Apple Pay czy Google Pay.
ZDM nie podaje jakiej części parkomatów dotyczy usterka oraz na kiedy przewidziane jest usunięcie awarii. Zarządca strefy płatnego parkowania w Warszawie radzi jednak, aby wybierając się do centrum miasta zabrać ze sobą gotówkę na opłacenie parkowania lub skorzystać z aplikacji mobilnej. Opłaty za postój w centrum Warszawy pobierane są w godzinach 8-20, od poniedziałku do piątku. Pierwsza godzina postoju kosztuje 4,5 zł, druga – 5,4 zł a trzecia – 6,4 zł. Każda następna to powrót do stawki 4,5 zł.
A jeśli chodzi o aplikacje to w Warszawie dostępne są już trzy różne rozwiązania tego typu. Oprócz obecnej tu od dawna aplikacji SkyCash za postój w strefie płatnego parkowania można też płacić apkami moBiLET oraz flowbird. Wszystkie mają przewagę nad płatnością w parkomacie, niezależnie czy robi się to kartą czy gotówką. Aplikacje pozwalają bowiem na transakcje w modelu start-stop. Dzięki temu nie trzeba wracać do samochodu w sytuacji, gdy opłacony czas parkowania już się skończył a auto wciąż musi pozostać w strefie.