Wojciech Rudzki, który ostatnio był członkiem dwuosobowego zarządu Bancovo, na swoim profilu w portalu Linkedin poinformował o zakończeniu misji w firmie wraz z 1 września 2022 r.
Sporo zmian w spółce zarządzającej platformą Bancovo. Najświeższa to odejście z firmy Wojciecha Rudzkiego, który jest współtwórcą fintechu, pracował w nim od samego początku, a ostatnio był członkiem dwuosobowego zarządu spółki. – Bancovo to dziś nie tylko oferty kredytowe, ale i ubezpieczenia. Spółka w ubiegłym roku osiągnęła przychody przekraczające 60 mln zł i nadal chce się rozwijać organicznie. Ja natomiast chciałbym tworzyć coś nowego. Stąd moja decyzja o zakończeniu pracy w Bancovo i podjęciu nowych wyzwań, o których poinformuję w stosownym czasie – powiedział serwisowi cashless.pl Wojciech Rudzki.
Wprowadzenie na platformę ubezpieczeń to konsekwencja zmian organizacyjnych, jakie zaszły w firmie w 2020 r. Tajemnicą poliszynela jest, że wówczas Alior (właściciel spółki New Commerce Services – która była operatorem Bancovo) szukał dla niej inwestora. Gdy transakcja nie doszła do skutku, zdecydowano się połączyć Bancovo z Serwisem Ubezpieczeniowym, inną spółką z grupy Aliora. Oba podmioty od 1 lipca ubiegłego roku należą formalnie do firmy AL Finance, która jest spółką zależną Alior Leasing.
Tymczasem w ofercie Bancovo pojawiły się niedawno kredyty z kolejnego banku, czyli powiązanego z Ikeą Ikano Banku. Z informacji cashless.pl wynika zaś, że wkrótce Bancovo zacznie też sprzedawać produkty Raiffeisen Digital Banku. Ale choć liczba instytucji oferujących pożyczki za pośrednictwem Bancovo rośnie, to nie ma wśród nich największych banków, w tym nawet Pekao, który jest powiązany kapitałowo z Aliorem.
Wydaje się więc, że najwięksi gracze na rynku wolą inwestować w rozwój własnych, cyfrowych kanałów sprzedaży, niż kooperować z takimi platformami jak Bancovo. Dowodzić tego może fakt, że dwaj konkurenci, z którymi spółka walczyła swego czasu o klientów, już dawno się poddali (Lendo zakończyło działalność, a FinAi został przejęty przez Allegro i rozwija płatności odroczone w e-commerce). Być może połączenie ze spółką ubezpieczeniową, sprzedającą polisy klientom Alior Leasing, pozwoli platformie Bancovo przetrwać. W 2021 r. firma osiągnęła tzw. Break-Even Point, czyli próg rentowności.