Mimo współpracy z operatorami wielu aplikacji płatniczych, Warszawa zdecydowała się na wprowadzenie własnej apki do biletów miesięcznych i kwartalnych
mobiWAWA. Tak nazywa się aplikacja mobilna na smartfony z systemem Android i iOS, która umożliwia zakup i korzystanie z biletów długookresowych w Warszawie. O wprowadzeniu nowego rozwiązania poinformował Zarząd Transportu Miejskiego. W mobiWAWA można przechowywać wszystkie rodzaje biletów miesięcznych i kwartalnych dostępnych dla użytkowników warszawskiej komunikacji miejskiej.
Z aplikacji mobiWAWA mogą też korzystać posiadacze Karty warszawiaka, co pozwala na skorzystanie ze zniżek przy zakupie biletów. W tej sytuacji trzeba jednak zarejestrować się przy wykorzystaniu tzw. Węzła Krajowego (usługa pozwalająca na dostęp do portali instytucji publicznych przy udziale np. systemu mojeID od KIR-u). Do mobiWAWA można się logować biometrycznie, np. odciskiem palca.
Aby kupić bilet w aplikacji mobiWAWA, trzeba się najpierw w niej zarejestrować, podając numer telefonu oraz dodając własne zdjęcie. Będzie ono wyświetlane przez apkę wraz z kodem QR w przypadku kontroli w autobusie czy tramwaju. Wygenerowany przez aplikację kod służy także do otwierania bramek wejściowych na stacje metra. Płatności w aplikacji obsługuje operator systemu Przelewy24. Za bilety można płacić przelewami pay by link, Blikiem, kartą lub cyfrowymi portfelami takimi jak Apple Pay czy Google Pay.
Z informacji przesłanej przez ZTM wynika, że aplikacja została zaprojektowana przez Biuro Cyfryzacji Miasta we współpracy z Zarządem Transportu Miejskiego. To o tyle ciekawe, że pasażerowie warszawskiej komunikacji miejskiej od dawna mogą kupować bilety jednorazowe za pomocą aplikacji prywatnych operatorów, takich jak np. SkyCash, mPay, moBiLET czy Jakdojade. Przedstawiciele tych firm także od dawna starali się o to, aby móc sprzedawać bilety długookresowe. Miasto nie chciało się jednak na to zgodzić.