Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Badanie eService i Visa: jeżeli klienci płacą jeszcze gotówką, to zwykle dlatego, że wciąż nie mogą elektronicznie

Nowe cykliczne badanie obu instytucji zostało przeprowadzone w Polsce i kilkunastu innych krajach, głównie z Europy

Instytucje eService i Visa przedstawiły wyniki trzeciej edycji badania "Postawy wobec form płatności", przeprowadzonego na ich zlecenie przez instytut badawczy ARC Rynek i Opinia w marcu bieżącego roku. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa Polaków oraz mieszkańców kilkunastu innych krajów, głównie europejskich, ale też np. Meksyku. – Badanie robimy cyklicznie po to, by zobaczyć, jak zmieniają się zachowania płatnicze Polaków, i aby móc dostosować do nich swoje usługi – powiedziała Joanna Seklecka, prezeska eService.

Przeczytajcie także: Kasa fiskalna, na której można płacić

Natomiast Katarzyna Zubrzycka, dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowej i Wschodniej w Visa, podkreśliła znaczenie małych i średnich przedsiębiorców w rozwoju gospodarki. – MŚP potrzebują wsparcia eksperckiego, by poradzić sobie w szybko zmieniającym się środowisku. Nasze badania pomagają im w tym – powiedziała przedstawicielka Visy.

Z badania wynika, że 62 proc. polskich konsumentów woli płacić za zakupy w tradycyjnych sklepach za pomocą instrumentów elektronicznych, takich jak karta bankowa czy płatności mobilne na smartfonie albo smartwatchu. Natomiast najczęściej wymienianym powodem, dla których konsumenci wciąż wybierają płatność gotówkową, jest fakt, że w danej placówce nie można zapłacić elektronicznie, bo na przykład nie ma terminala albo ten, który jest, akurat nie działa. Co ciekawe, w przypadku zakupów realizowanych w internecie gotówką przy odbiorze płaci zaledwie 9 proc. badanych.

Przeczytajcie także: 8 mln kart dodanych do Apple Pay i Google Pay

Z analizy przeprowadzonej na zlecenie eService i Visy wynika także, że Polacy chcieliby płacić elektronicznie praktycznie wszędzie, a oczekiwania te nabrały dodatkowego znaczenia podczas pandemii koronawirusa. Stąd ważne jest m.in. wspieranie przedsiębiorców w ich transformacji w kierunku e-handlu. – Nasze badanie pokazuje, że 3 na 10 Polaków swój ostatni zakup zrealizowało w internecie – powiedział Witold Siekierzyński, dyrektor ds. komunikacji eService. Szczegółowe wynika badania są dostępne na stronie www.eservice.pl/badania.

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies