Spółka PayLane, występująca teraz jako Polskie ePłatności Online, zachowała swoją odrębność prawną
Polskie ePłatności (jeden z pięciu największych operatorów terminali płatniczych w kraju), zastrzegł nowy logotyp. Choć nowy to może za dużo powiedziane. Zastrzeżony znak graficzny od wcześniej znanego odróżnia jedynie tło koła, na którym znajduje się skrót PeP – zamiast pomarańczowego jest ono zielone. Dotychczasowy i nowy logotyp wyglądają tak:
Jak podaje biuro prasowe PeP, zielonym logo posługuje się firma Polskie ePłatności, sp. z o.o. z siedzibą w Gdańsku (w przestrzeni publicznej występuje jako Polskie ePłatności Online). W ten sposób została przemianowana przejęta kilka lat temu przez PeP spółka PayLane, specjalizująca się w obsłudze płatności w e-commerce.
– Rebranding jest naturalną konsekwencją akwizycji. Proces ujednolicenia tych marek miał miejsce w lutym 2022 roku i nie niósł ze sobą żadnych formalnych konsekwencji dla klientów. Ze względu na ich komfort dawna spółka mimo zmiany nazwy zachowała odrębność prawną – dane takie jak numer KRS, Regon oraz NIP pozostają bez zmian – informuje biuro prasowe PeP.
Warto przypomnieć, że Polskie ePłatności same stały się przedmiotem akwizycji ze strony duńskiej grupy Nets. Ta już wcześniej kupiła kontrolny pakiet udziałów w firmie Przelewy24 (jeden z liderów rynku płatności online w Polsce) a jeszcze wcześniej – w dwóch innych podmiotach specjalizujących się w płatnościach dla sklepów internetowych – Dotcard i eCard. W rezultacie w duńskich rękach znajduje się kilka firm i marek zajmujących się płatnościami w e-commerce. Wydaje się, że na dłuższą metę właściciel będzie dążył do uporządkowania tego stanu rzeczy, co może zakończyć się wycofaniem z rynku części brandów.