Teraz nawet najmniejsze e-sklepy mogą wysyłać do klientów produkty w unikalnych, zaprojektowanych przez siebie pudełkach
To może być ciekawa propozycja dla małych firm zajmujących się e-commerce. Jeśli prowadzicie sklep internetowy lub restaurację z dowozem jedzenia do domu, to oferta dla Was. Nie trzeba nikomu tłumaczyć, że od estetycznego i oryginalnego opakowania może zależeć sukces firmy. Jednak zamawianie pudełek w tradycyjny sposób jest kosztowne i długotrwałe. Najwięksi producenci oferujący wytworzenie oryginalnych opakowań z logo Waszej firmy nie będą zainteresowani współpracą, jeśli nie zamówicie przynajmniej kilkuset sztuk.
Problem dostrzegli właściciele startupu zapakuj. to i jako pierwsi w Polsce stworzyli internetowy kreator, za pomocą którego klient sam zdalnie zaprojektuje opakowanie. Firma deklaruje, że będzie realizować zamówienia już od 30 sztuk.
Cena pudełka uzależniona jest od rozmiaru i od wykończenia. Najtańsze kosztuje 1,40 zł za sztukę i to przy zamówieniu minimalnym. Opakowania trafią do Was w ciągu 14 dni. Zapłacicie za nie online przelewem lub kartą składając zamówienie. Płatności obsługuje DotPay.
Zapakuj.to jest finansowane ze środków własnych założycieli. Produkcja opakowań odbywa się w Piasecznie pod Warszawą. Wśród pierwszych klientów, dla których pudełka projektowane były jeszcze "tradycyjnie", bez wykorzystania kreatora, są m.in. Szlachetna Paczka, Mustache.pl, Restaurant Week.
Na świecie jest tylko kilka firm oferujących możliwość zaprojektowania opakowań w ten sposób, m.in. amerykański Pakible, w który zainwestował fundusz Y Combinator. Zresztą mam wrażenie, że twórcy zapakuj.to są zapatrzeni w ten przykład - bliźniaczo podobne są strony internetowe obu firm. I tak jak na stronie Pakible tak w kreatorze zapakuj.pl w prawym dolnym rogu ukazuje się avatar doradcy, który na czacie może doradzić, jak przejść przez proces projektowania i zamawiania opakowania.