Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Polska Bezgotówkowa: w ramach naszego programu na rynku pojawiło się już 500 tys. terminali płatniczych

Rekordowym miesiącem w historii Polski Bezgotówkowej był grudzień ubiegłego roku, gdy fundacja podpisała umowy z ok. 20 tys. podmiotów

Fundacja Polska Bezgotówkowa poinformowała o przekroczeniu poziomu 500 tys. terminali płatniczych zainstalowanych w ramach realizowanego przez nią programu. Do projektu przystąpiło już ponad 360 tys. różnych podmiotów, w tym firm, przedsiębiorców indywidualnych, specjalistów, instytucji publicznych itp. Ze statystyk fundacji wynika, że w terminalach sfinansowanych przez nią zrealizowano do tej pory ok. 850 mln transakcji bezgotówkowych na łączną kwotę ok. 48 mld zł.

Przeczytajcie także: Będą nowe zasady programu Polski Bezgotówkowej

Według danych fundacji rekordowym miesiącem pod względem liczby podpisanych umów okazał się grudzień 2021 r. – do programu przystąpiło wówczas blisko 20 tys. podmiotów. Terminale instalowane w ramach programu działają w blisko 16 tys. miejscowości na terenie całej Polski. Największa ich liczba jest zainstalowana w województwach mazowieckim, śląskim, wielkopolskim i małopolskim. Fundacja działa także w obszarach, w których występuje najniższy procent zainstalowanych terminali, czyli w województwach opolskim, lubuskim, świętokrzyskim i podlaskim.

Do branż, w których liczba zainstalowanych terminali w ramach programu jest najwyższa, należą sektor beauty (kosmetyczki, fryzjerzy i spa), restauracje, sklepy spożywcze i usługi transportowe. Pierwszą dziesiątkę zamykają natomiast usługi zdrowotne (w tym weterynarze), mechanicy, sklepy odzieżowe i kwiaciarnie.

Przeczytajcie także: Jest kompromis w sprawie integracji terminali z kasami

Polska Bezgotówkowa jest katalizatorem zmian na polskim rynku płatności. Z jednej strony dzięki programowi znacząco rozbudowano infrastrukturę do płatności bezgotówkowych, a z drugiej – nastąpił wzrost płatności bezgotówkowych wśród przedsiębiorców i konsumentów. Program zniósł bariery kosztowe w akceptacji i zmienił zarówno podejście przedsiębiorców, jak i klientów, promując modę na bezgotówkowe innowacyjne usługi finansowe – uważa Zbigniew Wiśniewski, wiceprezes Polski Bezgotówkowej.

Na program realizowany przez Polskę Bezgotówkową składają się przede wszystkim banki – wydawcy kart oraz organizacje płatnicze, takie jak Mastercard i Visa. Jego celem jest rozbudowa sieci akceptacji kart płatniczych w Polsce. Wraz z wprowadzeniem 1 stycznia 2022 r. obowiązku akceptacji płatności bezgotówkowych przez firmy posiadające kasy fiskalne, znacznie wzrosło zainteresowanie instalacją terminali płatniczych. W związku z tym 1 marca bieżącego roku zmienią się zasady programu realizowanego przez fundację. Więcej na ten temat w tekście Polska Bezgotówkowa zmienia zasady finansowania terminali. To efekt rekordowego zainteresowania nowymi POS-ami.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies