PKO BP informuje, że choć udostępnił Google Pay klientom korporacyjnym i samorządowym, nie zamierza jej obecnie oferować klientom indywidualnym
Kilka dni temu PKO BP udostępnił płatności Google Pay. Niestety, tylko klientom korporacyjnym i samorządowym. Od razu pojawiły się więc pytania, czy nowa usługa trafi także do najliczniejszej grupy klientów, a więc indywidualnych posiadaczy kart wydanych przez PKO BP. Niestety, nie mam dla nich dobrych informacji.
– PKO BP obecnie nie planuje wdrożyć Google Pay dla klientów detalicznych. Zachęcamy ich do korzystania z płatności HCE i z Blika zbliżeniowego. W przypadku płatności zegarkami bank oferuje możliwość korzystania z Garmin Pay – odpisało biuro prasowe PKO BP w odpowiedzi na moje pytanie o wdrożenie Google Pay dla klientów indywidualnych.
Jednak tak stanowcza odpowiedź banku nie oznacza według mnie, że prywatni użytkownicy debetówek i kredytówek wydanych przez PKO BP nigdy nie będą mogli z Google Pay korzystać. Warto przypomnieć, że jeszcze do niedawna PKO BP równie stanowczo zapewniał bowiem, że Google Pay w ogóle nie znajdzie się w jego ofercie.
PKO BP był jednym z ostatnich banków na polskim rynku, który wzbraniał się przed udostępnieniem zbliżeniowych płatności mobilnych Google Pay. Zazwyczaj argumentował to chęcią dbania o dane transakcyjne swoich klientów oraz obrony przed coraz silniejszym wkraczaniem amerykańskich bigtechów (wielkie firmy technologiczne jak Google czy Amazon) w segment usług finansowych.
Drugim dużym bankiem, który, podobnie jak PKO BP nie oferował przez długi czas Google Pay, był Millennium. Instytucja ta jednak niedawno także wprowadziła tę usługę dla klientów instytucjonalnych. Wcześniej z Google Pay mogli zacząć korzystać także użytkownicy kart przedpłaconych wydawanych przez należący do Millennium fintechowy startup Goodie.