Przedstawiciele spółki wyjaśniają, że zmiana numerów to efekt decyzji Aliora, który nagle postanowił zakończyć współpracę z ZEN
Czytelnicy cashless.pl, będący jednocześnie klientami polskiego fintechu ZEN, donoszą o niecodziennej sytuacji, jaka ich spotkała. Kilka dni temu dowiedzieli się, że z dnia na dzień zmienią się numery ich rachunków płatniczych w złotych. – 25 stycznia o godz. 15.50 dostałem maila, że zmieniają numery IBAN dla przelewów w złotych. Wiecie kiedy zmienili? Tego samego dnia – 25 stycznia. I dali 3 dni – do 28 stycznia, na zrobienie ostatnich przelewów na stare numery. Współczuję, jeśli ktoś dostaje tam wynagrodzenia – napisał jeden z czytelników cashless.pl.
Informację tę potwierdziło biuro prasowe ZEN. Z przekazanych przez nie informacji wynika, że dotychczasowy partner spółki – Alior Bank, w trybie nagłym zrezygnował ze współpracy z fintechem. Przyczyny takiej decyzji jak dotąd nie są znane. – Przez wzgląd na szacunek do naszego byłego partnera nie będziemy komentować tego ruchu. W tym momencie skupiamy się na tym, by zminimalizować negatywne skutki decyzji naszego partnera dla klientów. Wszyscy otrzymali odpowiednie komunikaty drogą mejlową, SMS-ową lub telefoniczną, wszyscy mogą już korzystać z rachunków z polskimi numerami oferowanymi dzięki współpracy z BNP Paribas – powiedział serwisowi cashless.pl Dawid Rożek, założyciel i prezes ZEN.COM.
O przyczyny zaistniałej sytuacji zapytałem biuro prasowe Aliora. Jak tylko otrzymam odpowiedź, zaktualizuję ten bądź napiszę nowy tekst.
Natomiast przedstawiciele ZEN przypominają klientom, że w obecnej sytuacji powinni wszystkim swoim kontrahentom przekazać nowy numer rachunku dla przelewów w złotych. Jeśli transakcje zostaną zlecone na poprzedni numer konta – nie zostaną zrealizowane. Pieniądze powinny wrócić na rachunek nadawcy takiego przelewu.
W informacji skierowanej do klientów ZEN pisze też, że nowy numer jest już dostępny w szczegółach konta ZEN. Dostępne są dwie ścieżki dalszego postępowania. Użytkownik może samodzielnie przekazać informację o nowym numerze rachunku w złotych do pracodawcy, kontrahenta lub innego zainteresowanego podmiotu. W ramach ZEN Care konsultanci mogą również wesprzeć użytkownika, biorąc na siebie tę procedurę i samodzielnie kontaktując się z pracodawcą, kontrahentami lub innymi osobami wskazanymi przez klienta i na jego wniosek.
AKTUALIZACJA
W poniedziałek, 31 stycznia, otrzymałem odpowiedź biura prasowego Aliora na pytanie o zaistniałą sytuację. Niestety, odpowiedź niewiele wnosi do sprawy. Oto ona: "Z uwagi na tajemnicę bankową nie możemy ujawniać szczegółowych informacji na temat współpracy z naszymi partnerami i klientami. Jednocześnie zapewniamy, że ze starannością i rzetelnością przestrzegamy wszelkich terminów i postanowień, jakimi jesteśmy związani na podstawie umów z podmiotami zewnętrznymi".