Zdaniem biura prasowego PKO BP nawet jeśli ktoś pobierze aplikację IKO na smartfona z Windows Phone, nie będzie w stanie jej aktywować
15 grudnia 2021 r. z marketu dla urządzeń z systemem Windows Phone miała zniknąć ostatnia na polskim rynku aplikacja bankowa na te smartfony, czyli IKO. Jednak mimo tego, że od tamtego czasu minęły już ponad dwa tygodnie, aplikację oferowaną przez PKO BP wciąż można tam znaleźć, czego dowodzi poniższy zrzut ekranu:
Czy to znaczy, że bank zmienił zdanie co do przyszłości apki na wymierający powoli system? Albo może zdecydował się odroczyć wykonanie wyroku na IKO dla urządzeń z Windows Phone?
Jak tłumaczy biuro prasowe PKO BP, procedura usuwania IKO w wersji na system Windows Phone ze sklepu Microsoftu trwa i zakończy się w najbliższym czasie. – Obecnie nawet po pobraniu aplikacji PKO BP z tego marketu nie da się jej już aktywować ani do niej zalogować – czytam w odpowiedzi na pytanie cashless.pl w tej sprawie.
A na koniec ciekawostka. Jeszcze przed świętami w markecie z aplikacjami na urządzenia z Windows Phone wciąż można było znaleźć aplikację PeoPay w wersji sprzed kilku lat, jeszcze z logo poprzedniego właściciela Pekao, czyli włoskiej grupy UniCredit. Biuro prasowe instytucji poinformowało, że to niedopatrzenie, bo bank od dawna nie wspiera już tego oprogramowania. Po kilku godzinach apka PeoPay zniknęła z marketu Microsoftu.
AKTUALIZACJA
Obecnie, to jest w środę 5 stycznia przed godz. 11 aplikację IKO można jeszcze znaleźć w markecie Microsoftu, ale wraz z adnotacją, że nie można jej już zainstalować.