Z nieoficjalnych informacji wynika, że finał tych prac spodziewany jest w grudniu, ale sam PKO BP nie podaje konkretnych dat
Z informacji cashless.pl wynika, że PKO BP będzie trzecim bankiem (po ING oraz Pekao), który wdroży płatności powtarzalne Blik. Udostępnienia nowej funkcji należy spodziewać się w grudniu bieżącego roku. Biuro prasowe PKO BP potwierdza, że bank prowadzi zaawansowane prace nad nową funkcją. Nie zdradza jednak konkretnego terminu ich zakończenia i studzi emocje z tym związane.
Płatności powtarzalne czy cykliczne Blik to rozwiązanie analogiczne do podobnej usługi oferowanej przez banki użytkownikom kart płatniczych. W przypadku Blika ich aktywacja następuje podczas płatności z wykorzystaniem kodu generowanego w aplikacji bankowej. Jeżeli jest ona realizowana u akceptanta oferującego usługę, klient otrzymuje zapytanie, czy następne transakcje mają być wykonywane automatycznie. Jeśli się na to zgodzi, w przyszłości nie będzie musiał pamiętać o kolejnych płatnościach np. za jakiś abonament. W odpowiednim czasie otrzyma jedynie powiadomienie na smartfonie, że kolejna operacja została przeprowadzona.
Zaletą płatności powtarzalnych z wykorzystaniem Blika jest to, że wszystkie tego typu operacje aktywowane przez klienta są widoczne w odpowiedniej zakładce w aplikacji mobilnej. Klient ma więc kontrolę nad nimi i w każdej chwili wszystkie czy wybrane płatności może dezaktywować.
Aktualnie z wykorzystaniem płatności powtarzalnych Blik można płacić za abonament telefoniczny u operatora komórkowego Play oraz za odnowienie polisy ubezpieczeniowej w towarzystwach Link4 oraz Aviva. Spółka PSP deklaruje, że prowadzi prace nad szybkim rozszerzeniem sieci akceptacji nowej usługi.