Jak podaje Pekao chwilowy brak PeoPay w Google Play wynika z trwającej certyfikacji oprogramowania
Jak donieśli czytelnicy cashless.pl, z marketu Google Play zniknęła aplikacja mobilna banku Pekao – PeoPay. I rzeczywiście programu nie da się tam aktualnie znaleźć. Jednak większość osób, które wcześniej miały PeoPay na swoim urządzeniu, może nadal korzystać z aplikacji. Jedynie nowi klienci nie mogą jej zainstalować. Problem nie dotyczy aplikacji na urządzenia z systemem iOS.
Pekao informuje w mediach społecznościowych, że pracuje nad przywróceniem aplikacji do marketu dla użytkowników urządzeń z systemem Android. Z informacji biura prasowego Pekao przekazanej serwisowi cashless.pl wynika, że chwilowy brak PeoPay w Google Play to efekt braku certyfikacji apki. Bank aktualnie walczy o jak najszybsze jej odzyskanie. Nie podaje jednak powodu jej utraty.
PeoPay to jedna z najlepiej ocenianych aplikacji bankowych na polskim rynku. Z ostatniego raportu cashless.pl na ten temat wynika, że średnia ocen jej użytkowników w Google Play wynosi 4,6 gwiazdki na 5 możliwych, co daje jej piąte miejsce w kraju. Nieco gorzej oceniana jest PeoPay w wersji na system iOS – w tym wypadku średnia ocen wynosi 4,5, co plasuje aplikację na 10. pozycji w Polsce. Więcej na ten temat w tekście IKO oraz Moje ING mobile. To najlepiej oceniane aplikacje bankowe na polskim rynku.
AKTUALIZACJA
Po godz. 15 biuro prasowe Pekao poinformowało, że aplikacja PeoPay wróciła do marketu Google Play.