Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Google jednak nie wprowadzi rachunków bankowych, przynajmniej na razie. Firma kończy projekt Plex prowadzony m.in. z Citi

Plex miało być nowym kontem bankowym, kierowanym do użytkowników usługi Google Pay

Wiele wskazuje na to, że Google porzuciło pomysł oferowania rachunków bankowych. Przynajmniej na razie i pod marką Plex. Tak wynika z doniesień Wall Strett Journal. Gazeta pisze, że amerykańska firma zmieniła strategię. Zamiast usług finansowych oferowanych bezpośrednio konsumentom chce skupić się na dostarczaniu rozwiązań dla banków i innych instytucji finansowych.

Przeczytajcie także: Google wprowadza nową aplikację Google Pay

Informacja jest zaskakująca o tyle, że jeszcze jesienią ubiegłego roku Plex wydawał się być nowym flagowym produktem Google. Jego zalety przedstawiono podczas dużego eventu, w trakcie którego zaprezentowano także nowe logo i aplikację Google Pay kolejnej generacji. Konto Plex, na które firmie udało się zebrać już 400 tys. chętnych oczekujących, miało być podstawowym elementem nowego Google Pay, obudowanego w program lojalnościowy i wiele wartości dodanych, takich jak np. płatności za parkowanie, przelewy P2P, płatności na stacjach benzynowych, itd.

Przeczytajcie także: Citibank wypowiada umowy starych kart kredytowych

Pierwsze doniesienia o koncie Plex pojawiły się już pod koniec 2019 r. Wówczas firma Google ogłosiła, że nawiązała współpracę z amerykańskim bankiem Citi oraz jedną z tamtejszych unii kredytowych. Natomiast podczas ubiegłorocznej prezentacji nowego Google Pay podano, że Plex ma być oferowane przy współpracy już z kilkunastoma instytucjami finansowymi. Oprócz wspomnianych wcześniej na liście znalazły się m.in. BBVA, Harbor Bank czy BMO Harris Bank. Więcej na ten temat w tekście Google zaprezentowało aplikację Google Pay kolejnej generacji oraz konto bankowe Plex.

KATEGORIA
KONTA
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies