Zwroty należą się tym klientom Banku Pocztowego, którzy spłacili część lub całość swoich zobowiązań przed zakończeniem umowy kredytowej
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ogłosił zakończenie postępowania prowadzonego przeciwko Bankowi Pocztowemu, a dotyczącego procedur związanych z obsługą klientów kredytowych. UOKiK nie wymierzył żadnej kary Pocztowemu, ale zobowiązał go do m.in. opublikowania stosownego oświadczenia oraz zwrotu klientom części kosztów poniesionych z tytułu obsługi kredytów konsumenckich.
Sprawa dotyczy klientów, którzy w okresie od 18 grudnia 2011 r. do 31 grudnia 2019 r. korzystali z takich kredytów jak: "Pożyczka na poczcie", "Kredyt raz, dwa" oraz "Kredyt pocztowy", i dokonali wcześniejszej spłaty całości lub części swojego zobowiązania wobec Banku Pocztowego. Zwrot będzie wyliczony tzw. metodą liniową, a więc proporcjonalnie do okresu wcześniejszej spłaty.
Aby otrzymać zwrot pieniędzy, uprawnieni do tego klienci powinni zgłosić się do Banku Pocztowego. Mogą to zrobić osobiście, w dowolnym oddziale instytucji (niestety nie można zrobić tego w placówce pocztowej), napisać zwykły list lub wysłać go pocztą elektroniczną. Zwrot zostanie przesłany na numer rachunku bankowego wskazanego przez klienta.