Wcześniej PKO BP umożliwił dostęp do wybranych funkcji IKO bez konieczności posiadania konta osobistego w banku
PKO BP informuje o przygotowaniu kolejnej aktualizacji aplikacji mobilnej IKO, która na razie jest do pobrania z marketu Google Play (aktualizacja na urządzenia z systemem iOS ma być dostępna niebawem). Jedną z najważniejszych funkcji, które wdrożono przy tej okazji, jest możliwość zarządzania inwestycjami, z czego do tej pory można było korzystać za pomocą internetowego serwisu transakcyjnego.
Najnowsza wersja IKO pozwala więc na zapoznanie się z ofertą funduszy inwestycyjnych, uzyskanie szczegółów dotyczących poszczególnych funduszy, w tym aktualnych i historycznych notowań, a także zakup, zamianę i sprzedaż jednostek wybranego podmiotu. Wszystkie nowe funkcje klienci mogą znaleźć po wejściu w zakładkę "Moje produkty", potem w "Inwestowanie" i jedną z kategorii: "Fundusze inwestycyjne", "Biuro Maklerskie" oraz "PPK i PPE".
– Coraz więcej klientów korzysta z bankowości cyfrowej nie tylko w zakresie podstawowych usług bankowych, ale także tych bardziej skomplikowanych, takich jak na przykład ubezpieczenia czy inwestycje. Obserwujemy ciągły wzrost popularności naszej bankowości elektronicznej, dlatego pracujemy, żeby jak najwięcej spraw klienci mogli załatwić samodzielnie bez konieczności wizyty w oddziale banku – mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu usług cyfrowych w PKO BP.
Użytkownicy aplikacji mobilnej IKO zyskali też dostęp do usług Biura Maklerskiego. Mogą wyświetlić szczegóły rachunku inwestycyjnego, wpłacić pieniądze, aby je od razu zainwestować, a także połączyć rachunek inwestycyjny z kontem osobistym, jeśli tego wcześniej nie zrobili. Nowe funkcje pozwalają im także szybko sprawdzić notowania czy złożyć zlecenie na polskiej giełdzie lub jednej z wielu dostępnych giełd zagranicznych.
W ramach zakładki "Inwestowanie" klienci PKO Banku Polskiego mogą też sprawdzić stan Pracowniczych Planów Kapitałowych i Pracowniczych Programów Emerytalnych. W opcji "IKO bez konta" taką możliwość uzyskali też uczestnicy PPK lub PPE nieposiadający konta w PKO Banku Polskim. Aplikację w takiej wersji może aktywować każdy, kto ma skończone 18 lat, polskie obywatelstwo oraz polski adres zamieszkania. Więcej na ten temat w tekście Ciekawa nowość od PKO BP. Możecie korzystać z aplikacji IKO, nie posiadając konta w banku.