Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Partnerzy strategiczni
MetLife automatyzuje ocenę ryzyka w ubezpieczeniach na życie. Kilka minut zamiast kilku dni na rozpatrzenie wniosku

W procesie autounderwritingu automatycznie analizowane są m.in. odpowiedzi z kwestionariusza medycznego, informacje z wniosku o ubezpieczenie czy historia ubezpieczenia

MetLife zdecydował się zautomatyzować ocenę ryzyka ubezpieczeniowego (underwriting) przy przyjmowaniu klientów do ubezpieczenia na życie. Dzięki "autounderwritingowi" znacząco skróci się czas między złożeniem wniosku o ubezpieczenie a wystawieniem polisy. Dotychczas ubezpieczyciel potrzebował kilku dni na podjęcie decyzji. Teraz wstępny wynik oceny będzie dostępny już w trakcie sprzedaży.

Przeczytajcie także: Smart home w ubezpieczeniu mieszkań i domów od PKO

Underwriting to jeden z kluczowych elementów przy zawieraniu spersonalizowanych umów ubezpieczenia, ponieważ pozwala ubezpieczycielowi adekwatnie oszacować ryzyko właściwe dla danego klienta i wyliczyć odpowiednią składkę. W nowo wprowadzonym rozwiązaniu proces ten przeprowadzany jest automatycznie na podstawie skonfigurowanych reguł. Pod uwagę brane są dane od klientów, odpowiedzi z kwestionariusza medycznego, informacje z wniosku o ubezpieczenie, a także wcześniejsza historia osób ubezpieczonych w MetLife.

Przeczytajcie także: Ubezpieczenia turystyczne w aplikacji mPay

Autounderwriting to kolejny element uproszczonego, cyfrowego procesu sprzedaży MetLife. Wcześniej wprowadzono m.in. e-polisę, czyli cyfrową formę dokumentu potwierdzającego zawarcie umowy ubezpieczenia. Do dyspozycji klientów są też serwisy e-klient i e-roszczenie, które usprawniają obsługę polis.

Przy okazji warto wspomnieć, że działająca w Polsce spółka MetLife’u zmieni właściciela. Na zakup zdecydowała się grupa Nationale-Nederlanden. Pod jej skrzydła trafią biznesy polski i grecki. Wartość transakcji jest szacowana na 584 mln euro. Przejęcie pozwoli Nationale-Nederlanden objąć pozycję lidera na greckim rynku ubezpieczeń na życie, zaś w Polsce firma umocni się na trzecim miejscu w stawce.

KATEGORIA
INSURTECH
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.
Promocje

Booksy przyzna 20 zł za zakup karty podarunkowej, jeśli zapłacicie kartą Visa

Środki zgromadzone na karcie podarunkowej można wykorzystać przy rezerwacji wizyty za pośrednictwem Booksy

Nasza Cashlesspedia

Wpisz w pole i wyszukaj termin, którego definicja Cię interesuje:
lub przeglądaj:
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W Y Z

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies