Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Nowy sposób płatności kartami w internecie już działa. Visa odpowiada na pytania czytelników dotyczące usługi Visa Mobile

Pierwszym bankiem, którego klienci już testują Visa Mobile, jest Nest

Kilka dni temu Visa ogłosiła start pilotażu swojej nowej usługi Visa Mobile. To rozwiązanie, które ma ułatwić płatności kartami w internecie. Bankiem, który wprowadził to rozwiązanie jako pierwszy nie tylko w Polsce, ale i na świecie, jest Nest. W skrócie polega ono na tym, że kartę wiąże się z numerem telefonu, a następnie podczas zakupów w sklepie internetowym podaje się tylko ten numer telefonu. Wówczas aplikacja bankowa generuje komunikat push, za pomocą którego płatność się autoryzuje. O szczegółach możecie przeczytać w tekście Visa i Nest wprowadzają nowy model płatności kartą w internecie. Działa podobnie jak Blik.

Innowacja wzbudziła duże zainteresowanie wśród czytelników cashless.pl, którzy w licznych komentarzach wyartykułowali także kilka wątpliwości dotyczących nowej usługi. Pojawiło się pytanie m.in. o to, co się stanie, jeśli klient z usługą Visa Mobile powiąże kilka kart z różnych banków. Czytelnicy obawiają się, że w takiej sytuacji transakcja może wywołać powiadomienie push w aplikacjach kilku różnych banków jednocześnie, a jeśli klient przez nieuwagę zaakceptuje płatność więcej niż raz, zostanie obciążony za ten sam zakup podwójnie czy potrójnie.

Przeczytajcie także: Visa i Nest wprowadzają nowy sposób płatności kartami w sieci

Inna wątpliwość dotyczy sytuacji, gdy usługę Visa Mobile zechcą wykorzystać dowcipnisie, albo, co gorsza, złodzieje. Czytelnicy zastanawiają się, jak Visa rozwiąże problem, gdy ktoś celowo albo przypadkowo będzie podczas próby płatności wprowadzał numer telefonu kogoś innego. Czy osoba ta dostanie powiadomienie push z prośbą o autoryzację płatności? Czy Visa Mobile zablokuje możliwość wielokrotnego wprowadzania numeru telefonu obcej osoby przez jakiegoś złośliwca?

O wyjaśnienie tych wszystkich wątpliwości poprosiłem biuro prasowe Visy w Polsce. W rozmowie z cashless.pl podkreślono, że klient, który będzie chciał dodać do usługi Visa Mobile kilka kart z tego samego banku albo z kilku różnych banków, będzie zobowiązany do ustawienia karty domyślnej. W danej chwili każdy klient będzie mógł mieć tylko jedną kartę domyślną. Przy próbie płatności komunikat push zostanie wygenerowany dla karty domyślnej. Oczywiście w każdej chwili kartę domyślną będzie można zmienić.

Przeczytajcie także: Paczki z Allegro możecie odbierać ze sklepów Biedronka

Biuro prasowe Visy podkreśliło, że nie ma możliwości wielokrotnego obciążenia za tę samą płatność. – Nie da się jednej transakcji potwierdzić wielokrotnie. Po pierwszym potwierdzeniu/odrzuceniu zniknie ona z listy transakcji do potwierdzenia w ramach usługi Visa Mobile – deklarują służby prasowe organizacji.

Co ciekawe Visa prowadzi zaawansowane prace nad wdrożeniem własnej aplikacji mobilnej Visa Mobile. Aplikacja ta umożliwiać będzie zarządzanie wszystkimi kartami i komunikatami autoryzacyjnymi. Klient będzie mógł np. wskazać za pomocą tej apki, czy wiadomość push z prośbą autoryzacyjną ma generować aplikacja Visa Mobile czy apka któregoś banku-wydawcy karty. Ustawienie aplikacji domyślnej będzie możliwe także z poziomu bankowości mobilnej.

Nieco trudniej zaś odpowiedzieć na pytanie o zabezpieczenia przed fraudami czy nękaniem. Visa unika podawania szczegółów zastosowanych rozwiązań, by nie instruować nieuczciwych internautów, jak je obejść. Deklaruje jednak, że o bezpieczeństwo transakcji Visa Mobile dbają liczne systemy antyfraudowe, analizujące wiele czynników dotyczących transakcji, użytkownika czy sklepu, w którym inicjowana jest płatność. Ich zadaniem jest blokowanie transakcji oszukańczych a także prób nękania przypadkowych osób.

KATEGORIA
KARTY
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies