W ciągu kwartału liczba klientów korzystających z aplikacji bankowych na smartfonach zwiększyła się o ok. 675 tys.
Serwis cashless.pl przygotował kolejne zestawienie banków pod kątem liczby aktywnych użytkowników aplikacji mobilnych. Statystyki na koniec II kw. bieżącego roku przekazało 11 instytucji. Razem miały w czerwcu ponad 15,2 mln klientów aktywnie zarządzających swoimi rachunkami za pomocą aplikacji. To o ok. 675 tys. więcej niż w marcu 2021 r. oraz o ponad 2,9 mln więcej niż w czerwcu ubiegłego roku.
Najwięcej użytkowników bankowych aplikacji mobilnych zaraportował PKO BP. W II kw. bieżącego roku w ten sposób zarządzało swoim rachunkiem ponad 3,5 mln jego klientów. Na drugiej pozycji uplasował się natomiast mBank, z wynikiem ponad 2,4 mln a na trzecim ING z wynikiem 2,074 mln. Natomiast więcej niż milion klientów korzystających z aplikacji miały: Pekao, Santander i Millennium.
W rzeczywistości użytkowników aplikacji bankowych na polskim rynku jest więcej niż wskazują na to dane publikowane przez cashless.pl. Wynika to faktu, że nie wszystkie instytucje dzielą się swoimi statystykami na ten temat. W poniższej tabeli brakuje np. danych z Citi Handlowego czy Getinu. Trzeba też pamiętać, że w zestawieniu uwzględniono tylko aktywnych użytkowników aplikacji, a więc takich, którzy za ich pomocą na rachunek logują się przynajmniej raz w miesiącu.