F-Pay to płatności odroczone dla sklepów obsługujących klientów biznesowych
Faktoria, firma faktoringowa należąca do Nest Banku, wprowadziła do oferty usługę z zakresu płatności odroczonych. F-Pay, bo tak nazywa się nowe narzędzie, przeznaczone jest dla sektora B2B, a więc właścicieli sklepów internetowych obsługujących inne firmy.
– Według różnych badań, na świecie od 50 aż do 80 proc. liderów firm zwiększyło nakłady inwestycyjne na digitalizacje swoich biznesów. 60 proc. z nich planuje dalsze inwestycje w e-commerce. Ponieważ od digitalizacji nie ma już odwrotu, dlatego wykorzystując technologie dostępne w Faktorii przenosimy nasze wieloletnie doświadczenie w finansowaniu transakcji handlowych do świata e-commerce, w postaci usługi F-Pay – mówi Jakub Norman, dyrektor Departamentu rozwoju biznesu w Faktorii.
Jak działa F-Pay? Właściciel sklepu internetowego zainteresowany usługą powinien zgłosić się do Faktorii i zintegrować swoje systemy przez interfejs API z usługą F-Pay. Cały proces, wraz z konfiguracją trwa kilka dni. Po integracji z F-Pay sklep może już zaoferować płatności odroczone swoim klientom. Sprzedający korzysta z F-Pay bez opłat. Sklep otrzymuje płatność od razu, a Faktoria przejmuje ryzyko niewypłacalności klienta.
Natomiast kupujący, pragnący skorzystać z F-Pay, po prostu wybiera tę formę płatności. Następnie przechodzi krótki (trwający kilkadziesiąt sekund) proces weryfikacji kredytowej, całkowicie online i bez przedstawiania dokumentów. Po pozytywnej weryfikacji może dokończyć zakupy. Za pomocą F-Pay można sfinansować zakupy do 50 tys. zł i, jak deklaruje biuro prasowe Faktorii, odroczyć płatność nawet o 60 dni.
Faktoria to kolejna instytucja, która w ostatnim czasie pojawiła się na rynku z usługą z zakresu odroczonych płatności. Na razie głównymi przedstawicielami tego segmentu na polskim rynku pozostają Allegro Pay, PayPo oraz Twisto. Jednak już 18 sierpnia bieżącego roku wejście z usługą nad Wisłę zapowiedział międzynarodowy potentat w branży BNPL (z angielskiego buy now, pay later), czyli szwedzka Klarna. Więcej na ten temat w tekście Już oficjalnie: Klarna wdraża płatności odroczone w Polsce. Start usługi ogłosi 18 sierpnia.