Lubelscy pasażerowie będą mogli korzystać też z aplikacji mobilnej Lubika, w której kupią bilety i zaplanują podróż
W komunikacji miejskiej w Lublinie rozpoczął się montaż kasowników umożliwiających uregulowanie zbliżeniowo opłaty za przejazd. Zakup biletu będzie się w nich odbywał poprzez wybranie na ekranie dotykowym żądanego typu i liczby biletów, a następnie przyłożenie karty płatniczej do czytnika.
W najbliższych dniach nowe urządzenia trafią do 19 pojazdów, a po testach sukcesywnie montowane będą kolejne. Natomiast do czasu uruchomienia nowego systemu poboru opłat pasażerowie nie będą jeszcze mogli kupować biletów w nowych, zielonych kasownikach.
Start Systemu Biletu Elektronicznego Komunikacji Aglomeracyjnej Lubika zapowiedziano na jesień tego roku. Do dyspozycji pasażerów ma zostać oddanych 450 kasowników EMV realizujących płatności zbliżeniowe, 50 mobilnych automatów biletowych, 55 stacjonarnych automatów biletowych oraz 50 terminali sprzedażowych do kiosków lub innych punktów handlowych.
Zapowiedziano także uruchomienie strony www ze sklepem internetowym oraz aplikacji mobilnej Lubika. Za jej pośrednictwem pasażerowie będą mogli kupić najkorzystniejsze dla siebie bilety z oferowanej taryfy. Przykładowo w apce będzie można wybrać bilet okresowy na dowolną liczbę dni (obecnie należy wybrać okres 30, 90 lub 150 dni) i doładować go za jej pomocą. W aplikacji Lubika użytkownicy znajdą również historię kupionych biletów czy planer podróży.
W ramach nowego systemu Lublin wprowadzi także taryfę przystankową, w ramach której pasażer rejestruje początek i koniec podróży, po czym płaci tylko za tyle, ile przejechał. Środki na zakup biletów będzie można zaś gromadzić w elektronicznej portmonetce.
Fot. ZTM Lublin