Płatności za jedzenie zamawiane w nowy sposób można zrealizować dowolną metodą dostępną w bramce PayU, a więc np. przelewem pay by link, kartą czy Blikiem
PayU oraz właściciel sieci fastfoodów Pizza Hut uruchomiły nową usługę, łączącą w pewnym sensie światy online i offline. Od teraz odwiedzając lokal Pizza Hut, możecie złożyć zamówienie oraz zapłacić za nie za pomocą aplikacji mobilnej lub serwisu www. Płatność zrealizujecie za pośrednictwem jednej z metod oferowanych przez bramkę PayU, a więc np. kartą, Blikiem, przelewem pay by link czy portfelem cyfrowym Apple Pay lub Google Pay.
Jak to działa w praktyce? Usługa "Zamów online do stolika" jest dostępna w aplikacji mobilnej Pizza Hut, którą można pobrać z App Store, Google Play oraz AppGallery dla smartfonów Huawei. W apce należy wybrać restaurację, w której się aktualnie znajdujecie, wskazać pozycje w menu, które chcecie zamówić, liczbę osób oraz numer stolika, a na koniec potwierdzić zamówienie i dokonać płatności.
Z nowej usługi mogą korzystać także osoby, które nie posiadają aplikacji mobilnej. W takiej sytuacji wystarczy, że zeskanują kod QR znajdujący się na stoliku, dzięki czemu zostaną przeniesione na stronę internetową restauracji, w której się znajdują, i tam przejdą dokładnie taki sam proces jak opisany powyżej.
Usługa wprowadzona właśnie przez PayU i Pizza Hut to ciekawy przykład połączenia zalet światów online i offline. Za jednego z prekursorów takiego podejścia do obsługi klientów, zwłaszcza w zakresie płatności, uznać chyba można operatora aplikacji Uber. Firma ta jako jedna z pierwszych udostępniła na dużą skalę możliwość płatności online za usługę realizowaną w świecie offline. Później jej drogą poszły inne firmy. Warto jednak dodać, że na podobnej zasadzie od lat świadczą usługi takie firmy jak np. SkyCash czy mPay. Pizza Hut jest zdaje się pierwszą tak dużą spółką, która takie podejście wdraża w branży gastronomicznej w Polsce.