Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
InPost zastrzegł markę InPost Fresh. Rafał Brzoska wprowadzi na rynek konkurenta dla Glovo?

Z danych zawartych w Biuletynie Urzędu Patentowego wynika, że InPost Fresh może służyć do zamawiania zakupów z różnych sklepów oraz jedzenia z restauracji

W Biuletynie Urzędu Patentowego ukazała się informacja o zastrzeżeniu znaku InPost Fresh. Zgłoszenia dokonała spółka InPost. Z zamieszczonego w biuletynie opisu znaku wynika, że InPost pod tą marką może chcieć rozwinąć usługi dostawy produktów ze sklepów i posiłków z restauracji. Zapytane przeze mnie o to biuro prasowe spółki odmówiło komentarza. A zastrzeżony znak wygląda tak:

Z Biuletynu Urzędu Patentowego wynika, że pod marką InPost Fresh może być rozwijana aplikacja mobilna oraz platforma internetowa służącą do zamawiania produktów sklepowych oraz posiłków z restauracji, a także oprogramowanie mobilne do angażowania i koordynowania usług transportowych, dostawczych i kurierskich. W biuletynie napisano ponadto, że w ramach InPost Fresh mogą być oferowane usługi pośrednictwa w umowach kupna i sprzedaży produktów na rzecz osób trzecich, również w ramach handlu elektronicznego, zwłaszcza w zakresie artykułów spożywczych, kosmetyków oraz artykułów gospodarstwa domowego. Taki sam zakres ma drugi zastrzeżony przez InPost znak: InPost Deli.

Przeczytajcie także: Allegro postawiło pierwsze automaty paczkowe

Przypomnijmy, że InPost ma już w swojej ofercie lodówkomaty, czyli maszyny, do których można zamawiać produkty wymagające utrzymania stałej temperatury. Głównie wykorzystywane są do przechowywania żywności. Są w nich trzy strefy temperatury: stała +16°C, chłodzenie +4°C i mrożenie -18°C. Niedawno firma ogłosiła, że uruchomi 20 nowych lodówkomatów we Wrocławiu, wcześniej urządzenia stanęły w Warszawie i Krakowie, łącznie w 50 lokalizacjach.

Przeczytajcie także: Orlen szuka lokalizacji pod automaty paczkowe

– Pandemia potwierdziła, że zakupy spożywcze online – zwłaszcza w dużych miastach – są coraz bardziej pożądane przez konsumentów. Wygodny sposób odbioru i dostaw w naszych maszynach będzie dodatkowym atutem dla sieci handlowych oraz e-sprzedawców, zwłaszcza że potrafimy zapewnić wyśrubowane terminy dostawy. Jestem przekonany, że segment e-grocery będzie się rozwijał dynamicznie – niezależnie od pandemii, która uwolniła takie mechanizmy i wzmocniła dotychczasowe trendy – komentował poszerzenie sieci lodówkomatów Rafał Brzoska, prezes InPostu.

Można się domyślać, że wraz z projektem InPost Fresh firma może chcieć mocniej wejść w dostawy produktów żywnościowych, a być może również posiłków z restauracji. Jeśli zdecyduje się na taki krok, konkurować będzie np. z Glovo, które swoim klientom dostarcza gotowe dania z restauracji, jak i np. zakupy z supermarketów czy aptek.

KATEGORIA
E-COMMERCE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies