Partnerzy strategiczni
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy wspierający
Partnerzy merytoryczni
Aplikacja BZ WBK wysoko w rankingu Forrestera, ale pod uwagę wzięto rozwiązania tylko 11 instytucji

Zdaniem międzynarodowej firmy doradczej Forrester Research aplikacja BZ WBK plasuje się na trzecim a Millennium – na piątym miejscu w Europie

Uważni czytelnicy serwisu Cashless dobrze znają moją opinię na temat aplikacji BZ WBK i Millennium. Obie należą do najlepszych apek bankowych z jakich korzystam. Nie dziwi mnie więc specjalnie, że rozwiązania te są dostrzegane także za granicą, czego najnowszy raport Forrester Research na temat bankowości mobilnej jest doskonałym przykładem.

Firma badawcza poddała ocenie aplikacje mobilne banków, wykorzystując do tego celu własną autorską metodologię. Dane do analizy zbierane były w drugiej połowie lutego bieżącego roku a raport na ten temat składa się z 7 głównych kategorii, podzielonych na 40 kryteriów. Ostateczny wynik podany został w skali 100-punktowej. Aplikacja BZ WBK zdobyła 78 punktów, co pozwoliło jej zająć trzecią pozycję. Rozwiązanie Millennium uplasowało się na miejscu piątym, zdobywając punktów 63.

Przeczytajcie także: mBank rozpoczął prace nad nową aplikacją

Analitycy Forrester Research szczególnie docenili apkę BZ WBK za funkcje transakcyjne. W tej kategorii bank z Polski uzyskał 91 punktów, co było wynikiem najwyższym spośród wszystkich badanych instytucji. Na tak dobrą ocenę złożyło się kilka czynników, m.in. obecne w aplikacji BZ WBK płatności mobilne HCE kartami MasterCard i Visa, transakcje Blik czy możliwość wykonywania przelewów ekspresowych przy pomocy dwóch systemów, w tym Express Elixir dostarczanego przez KIR.

Aplikacja BZ WBK została wysoko oceniona także w kategorii dostępności za pomocą urządzeń mobilnych, w której uzyskała drugi wynik z dorobkiem 96 punktów. Została także doceniona jako narzędzie mobilnego marketingu i sprzedaży. W tym kryterium uzyskała 91 punktów.

Przeczytajcie także: Przez apkę ING będzie można kupić bilet na autobus

Z raportami Forrester Research na temat bankowości mobilnej mam jednak pewien problem. Dlaczego firma ta pod uwagę bierze tylko 11 banków z Europy i tylko dwa z Polski? I dlaczego akurat BZ WBK i Millennium a nie np. mBank czy PKO BP, których aplikacje mobilne jeżeli nie są lepsze to na pewno porównywalne z tymi, które oceniał Forrester?

Nie mam oczywiście ani podstaw ani kompetencji do tego by sądzić, że ranking Forrestera nie jest profesjonalny. Jeżeli jednak ma być wiarygodny, autorzy pod uwagę powinni brać przede wszystkim więcej instytucji i powinny one być wybierane na podstawie jasnych i znanych kryteriów, np. liczby użytkowników, wielkości banków albo choćby koloru oczu prezesów tych banków. Natomiast w obecnej sytuacji może on mieć jedynie charakter poglądowy dla czytelnika i marketingowy dla instytucji, które znalazły się w nim wysoko. Przy całej sympatii dla BZ WBK czy Millennium nie odważyłbym się powiedzieć na podstawie rankingu Forrestera, że te dwa banki mają najlepsze aplikacje mobilne w Polsce.

KATEGORIA
APLIKACJE
UDOSTĘPNIJ TEN ARTYKUŁ

Zapisz się do newslettera

Aby zapisać się do newslettera, należy podać adres e-mail i potwierdzić subskrypcję klikając w link aktywacyjny.

Nasza strona używa plików cookies. Więcej informacji znajdziesz na stronie polityka cookies