W ramach nowej emisji akcji operator aplikacji mPay pozyskał 5,5 mln zł
Biuro prasowe spółki mPay poinformowało o pozyskaniu w drodze emisji akcji dwunastu nowych inwestorów. Największym z nich jest fundusz Solution One. Dodatkowe środki w wysokości 5,5 mln zł mają zostać przeznaczone na wprowadzenie do oferty spółki nowych produktów oraz wypełnienie warunków umowy związanej z przejęciem Domu Maklerskiego BPS.
– Naszą strategią jest angażowanie się w spółki, które mają ogromny uśpiony potencjał, który może zostać uwolniony m.in. dzięki naszemu wsparciu. Zainwestowaliśmy w mPay, ponieważ uważam, że jesteśmy w stanie wesprzeć biznes nie tylko kapitałowo, ale przede wszystkim biznesowo. Mam nadzieję, że uda mi się przekonać zarząd do kilku innowacyjnych inicjatyw i kooperacji. Jestem przekonany, że rynek dość szybko zweryfikuje trafność naszej decyzji – powiedział Tomasz Piwoński, zarządzający Solution One.
Emisja akcji, o której informuje dzisiaj mPay, to kolejna taka operacja w ostatnim czasie przeprowadzona przez tę spółkę. Przypomnę, że pod koniec ubiegłego roku firma pochwaliła się, że nowe akcje spółki za ok. 2 mln zł kupił działający w branży energetycznej podmiot o nazwie US.EN.EKO. Jego prezesem jest Radosław Dudziński, w przeszłości związany m.in. z PGNiG. Kupione wówczas przez US.EN.EKO akcje dają mu prawie 8 proc. głosów na Walnym Zgromadzeniu Akcjonariuszy mPay.
W tym kontekście warto też przypomnieć niedawną akcję crowdfundingową (finansowanie społecznościowe), przeprowadzoną przez największego konkurenta mPay, czyli spółkę SkyCash. W ramach emisji SkyCash pozyskał wówczas 2,9 mln zł. Z komunikatu prasowego spółki wynikało, że w akcji zapoczątkowanej w styczniu bieżącego roku wzięło udział ponad 6 tys. osób. To nie lada wyczyn, bo największe platformy crowdfundingowe w Polsce miały w I kw. 2021 r. łącznie mniej inwestorów niż spółce SkyCash udało się zmobilizować podczas jednej emisji.