Wcześniej system mojeID wdrożyły firmy T-Mobile i Orange
KIR poinformował o wdrożeniu systemu mojeID przez trzeciego, działającego na polskim rynku operatora telefonii komórkowej, czyli właściciela marki Play. Od teraz nowi i dotychczasowi klienci Play mogą za pomocą mojeID podpisywać nowe oraz aneksować dotychczasowe umowy na świadczone przez Play usługi.
MojeID to narzędzie, które pozwala na potwierdzanie tożsamości w świecie cyfrowym. Wystarczy wybrać mojeID jako sposób identyfikacji na portalu internetowym. Następnie użytkownik jest przekierowywany na stronę swojego banku, gdzie loguje się i wraca do miejsca zainicjowania weryfikacji tożsamości. Administrator docelowego serwisu nie zna loginu i hasła na rachunek, z kolei bank nie ma dostępu do aktywności klienta poza systemem bankowym.
Play jest trzecim działającym na polskim rynku operatorem komórkowym, który wdrożył system mojeID. Wcześniej, bo w sierpniu 2020 r. zrobił to T-Mobile, umożliwiając zdalne potwierdzanie tożsamości klientom marki Heyah. Z kolei w marcu bieżącego roku mojeID wdrożyła firma Orange. Więcej na ten temat w tekście Umowę abonamentową z Orange można już zawrzeć całkowicie zdalnie. Tożsamość potwierdzicie za pomocą mojeID.