SkyCash zakończył emisję akcji, z której pozyskał 2,9 mln zł. Na kwotę tę złożyło się ponad 6 tys. osób
Operator aplikacji SkyCash poinformował dziś o zakończeniu emisji akcji z wykorzystaniem crowdfundingu (finansowanie społecznościowe). Z komunikatu prasowego spółki wynika, że w akcji zapoczątkowanej w styczniu bieżącego roku wzięło udział ponad 6 tys. osób, które w rozwój SkyCash zdecydowały się zainwestować ponad 2,9 mln zł.
W dzisiejszym komunikacie prasowym SkyCash chwali się, że jego emisja zakończyła się sukcesem, bo w akcji wzięło udział znacznie więcej inwestorów, niż bierze w większości emisji crowdfundingowych. I to prawda, bo największe platformy crowdfundingowe w Polsce miały w I kw. 2021 r. łącznie mniej inwestorów niż spółce SkyCash udało się zmobilizować podczas jednej emisji. Niemniej warto przypomnieć, że SkyCash planował pozyskać nawet 4,2 mln zł. Tego celu nie udało się zrealizować.
Mimo to zarząd SkyCash planuje już kolejną emisję swoich akcji na przyszły rok. Zamierza również udostępnić swoją platformę dla innych firm, które chciałyby pozyskać kapitał przy wykorzystaniu crowdfundingu. – Chcemy wykorzystać nasze doświadczenie z emisji, wiedzę zespołu SkyCash oraz podmiotów z grupy, aby dostarczyć kompleksowe rozwiązanie dla emitentów na tym bardzo perspektywicznym rynku – powiedział Jarosław Mazek, prezes SkyCash.
Natomiast środki pozyskane z zakończonej właśnie emisji SkyCash chce przeznaczyć m.in. na przygotowanie nowej aplikacji, rozwój usług i zespołu oraz projekty w obszarze smart city. Spółka rozpoczęła już nowe rekrutacje, aby szybciej zrealizować swoje plany.
Aplikacja SkyCash to platforma do płatności za różnego rodzaju usługi, głównie publiczne, takie jak bilety komunikacji miejskiej i kolejowej oraz postój samochodów w strefach płatnego parkowania w centrach miast. Jego najpoważniejszą konkurencją są operatorzy aplikacji mPay i moBiLET.