Startup zajmuje się dostarczaniem rozwiązań typu pricing analytics, czyli systemów wspierających ustalanie cen dla klientów
Izraelski startup Earnix pozyskał 75 mln dolarów finansowania. Jego obecna wycena rynkowa sięgnęła 1 mld dolarów, co oznacza, że zyskał miano jednorożca. Założona w 2001 r. firma zajmuje się dostarczaniem rozwiązań typu pricing analytics, czyli systemów wspierających ustalanie cen dla klientów.
Earnix współpracuje z bankami i ubezpieczycielami, również z rynku polskiego. Z jego usług korzystają np. Warta i Link4. Dzięki rozwiązaniom dostarczanym przez startup ubezpieczyciele mogą zmieniać taryfy, na bieżąco ustalając adekwatne ceny dla poszczególnych grup klientów. Systemy typu pricing analytics wykorzystują bowiem algorytmy tzw. sztucznej inteligencji i zaawansowaną analitykę do modelowania i przewidywania wpływu zmian stawek na sprzedaż. W konsekwencji umożliwiają ustalenie takich cen, które z jednej strony uwzględniają wycenę ryzyka charakterystycznego dla danego klienta, a z drugiej biorą tez pod uwagę warunki rynkowe, czyli prawdopodobieństwo, że klient skusi się na produkt w danej cenie.
Środki pozyskane w ramach obecnej rundy finansowania Earnix planuje przeznaczyć na rozwój na kolejnych rynkach i w kolejnych segmentach rynku. Firma ma biura w Ameryce Północnej, Europie, Azji Pacyficznej i Izraelu. Co ciekawe, doradcą prezesa startupu w latach 2016-2019 był Michał Kwieciński. To menedżer dobrze znany na rynku ubezpieczeniowym, który wcześniej pełnił m.in. funkcję szefa Liberty i Axy.